Problem med router Netgear wnr3500

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Efter lite strul med internetuppkopplingen (hos leverantören) så fungerar det inte längre att surfa trådlöst eller genom routern med kabel. Dock lirar internet om jag kör kabel direkt till datorn.

Kan routern helt enkelt ha lagt av, får inte ordning på det. Har resettat routern men får det inte att fungera, de har varit klippstabil i drygt 3 år.

Edit:

Det går fint att ansluta till routern trådlöst men jag har ingen internetåtkomst varken trådlöst eller med kabel. Däremot kommer jag ut på internet om jag ej går genom routern, dvs direkt i nätverksuttaget i väggen.

Vad kör du för firmware, original, dd-wrt, tomato?

orginal firmware. Har inte varit i kontakt med bredbandsleverantören bredband2 men de har haft en driftstörning som sagt. En jefla kö hos supporten. Dock fungerar ju internet utan routern men kan driftstörningen påverka när man försöker gå genom routern på nåt sätt tro?

"Vi har för närvarande en driftstörning i Göteborg (iTUX) vilket medför att drabbade kunder inte får någon ip, alternativt att de når en beställningsportal.
Tekniker jobbar på att lösa problemet så fort som möjligt".

Låter som DNSproblem med den DNS du har angiven i routern... Testa att pinga 8.8.8.8 eller ställ gärna in den samt 8.8.4.4 som primär/sekundär DNS.

Nu funkar det igen, det var väl tur att jag inte slängde routern i den röda soptunnan :fakta

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back