Jag har problem med min cross, en Suzuki RM 250 -04. Den går bra på höga varv men fyrtaktar på låga varv. Jag har testat själv att bestycka om lågfarten. Original enligt boken är 50 och jag har provat från 42 - 56. Ju större ju sämre gick den men det hjälpte ändå inte när jag gick ner i munstycke. Nu har jag hojen inlämnad hos en erkänt duktig meck och han har plockat isär det mesta yttre och rengjort, fixat och justerat. Den går tydligen lite bättre på topp men samma problem återstår på lägre varv. Hans bedömning är att bränslemässigt finns inget fel och mekaniken verkar vara ok. Då återstår el-sidan. Jag har ingen lust att köpa nya delar hipp som happ så nu vänder jag mig till Sporthojs kunskapsbank.
Är det någon som har varit med om något liknande? Vad skulle ni gissa på? CDI-box, tändspole, annat?
Finns det möjligtvis någon vänlig själ som har lust att låna ut delar från en likadan hoj så jag kan prova byta tänddelar för att se om jag hittar felet på det viset? Jag börjar bli riktigt less på att inte få köra...
Är det någon som har varit med om något liknande? Vad skulle ni gissa på? CDI-box, tändspole, annat?
Finns det möjligtvis någon vänlig själ som har lust att låna ut delar från en likadan hoj så jag kan prova byta tänddelar för att se om jag hittar felet på det viset? Jag börjar bli riktigt less på att inte få köra...