abethebabe
hungarianstallion
- Gick med
- 15 Jan 2006
- Ort
- Fbg
- Hoj
- GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
köpte en ny plasma-tv av webhallen december 2010 (LG pk350 50") för 5990:-, strax innan påsk i år 1 år och drygt tre månader senare sa tv:n tack å adjö, ringde webhallen som skickade en retursedel så att jag kunde skicka upp den till stockholm, so far inga problem.
idag snart en månad efter att jag skickade upp tv:n till dom ringer jag kundtjänst för att höra statusen säger hon att dom inte kommer att laga tv:n utan jag kommer att få en ny! avisst tänker jag, schysst, problemet är att dom inte har ngn tv i samma prisklass att erbjuda vilket jag påpekar för henne.
det är tyst i luren och jag tjoar till, joda hon är kvar fast hon skulle bara räkna lite, jaha säger jag, räkna på vad? jo säger hon, efter nyttjandeavdraget så har dom dragit av 20% eller 1200:- från tv:n jag köpte men hon erbjuder mig en LG pk550 50" som i dagsläget kostar 7490:-, jag skall alltså lägga 2700:- för att få en ny tv då dom inte vill/kan laga tv:n jag skickade tillbaka!!!
så nu står man här, en billig tv kan bli dyr historia, min fråga är: kan dom verkligen göra såhär
enligt kundtjänst har dom laglig rätt att göra det, jag menar, jag skickar in en tv som dom helt enkelt påstår att dom inte kan/vill laga, erbjuder kunden att plocka ut en ny tv, drar av 20% på priset från den gamla, kräver mellanskillnaden för den nya tv:n, reklamerar den trasiga tv:n till LG som ersätter webhallen, webhallen nöjda kund skitsur
mvh/goda råd är dyra
idag snart en månad efter att jag skickade upp tv:n till dom ringer jag kundtjänst för att höra statusen säger hon att dom inte kommer att laga tv:n utan jag kommer att få en ny! avisst tänker jag, schysst, problemet är att dom inte har ngn tv i samma prisklass att erbjuda vilket jag påpekar för henne.
det är tyst i luren och jag tjoar till, joda hon är kvar fast hon skulle bara räkna lite, jaha säger jag, räkna på vad? jo säger hon, efter nyttjandeavdraget så har dom dragit av 20% eller 1200:- från tv:n jag köpte men hon erbjuder mig en LG pk550 50" som i dagsläget kostar 7490:-, jag skall alltså lägga 2700:- för att få en ny tv då dom inte vill/kan laga tv:n jag skickade tillbaka!!!
så nu står man här, en billig tv kan bli dyr historia, min fråga är: kan dom verkligen göra såhär
enligt kundtjänst har dom laglig rätt att göra det, jag menar, jag skickar in en tv som dom helt enkelt påstår att dom inte kan/vill laga, erbjuder kunden att plocka ut en ny tv, drar av 20% på priset från den gamla, kräver mellanskillnaden för den nya tv:n, reklamerar den trasiga tv:n till LG som ersätter webhallen, webhallen nöjda kund skitsur

mvh/goda råd är dyra
Last edited:

, synd att den inte höll längre då den leverar en grym bild för de pengarna. lycka till med den bettskena! ez telleg szar volt