Problem med realplayer

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Eftersom min wmp inte klarar av spela alla format beslöt jag mig för att återigen installera eländesprogrammet realplayer. Programmet vägrar dock att gå igång och det går heller inte att avinstallera det pga att "avinstalleringskomponenter" saknas. Har provat att installera friversionen flera gånger men det är samma problem hela tiden. Någon som har förslag på lösning?

Har du provat att installera en annan version av den , eller försöker du med samma friversion varje gång ?
Är resultatet vid avinstallation detsamma oavsett om du försöker via kontrollpanelen eller via realplayers eget avinstallationsprogram ?
Säger den något när den försöker starta överhuvudtaget, startas någon process ?

En process som heter realched.exe startas, men annars händer inget. Går varken att avinstallera med windows eller via uninstallfilen.

Finns det fler än en version som är gratis att ladda?

Edit: realched.exe verkar förresten vara något annat, om jag avslutar den så går den inte igång igen i samband med att jag försöker starta spelaren

Last edited:
Vet inte om det finns fler än en version, men jag som sparar på gammalt elektroniskt skrot har RealPlayer8 liggandes på min dator. Om du vill så kan du ju testa den, det kanske funkar.

Det vore schyst! Fast jag ska testa några andra saker först och se om det hjälper. Misstänker att inte samma codecs följer med 8:an.

*/ ?>
Nyheter
Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

Back