Problem med race-styles?

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Har nu väntat sedan 28/10 på att få någon sorts bekräftelse på att mina prylar från race-styles.de skickats. Men inte fått ett enda mail.

Det enda mail jag fått är detta:

"Hi, Sebastian

We got the money today. If we are able to send the parts you will get an other eMail-Confirmation with Post-Service and Tracking-No.
"

"If we are able" ??? :gnissla

Någon annan som handlat därifrån och kan lugna mig lite?

haha.
bara för att ingen svarar efter 2 min så är forumet skit? Det kanske inte är så många som har handlat på den sidan, eller så kanske det är många som har handlat där men som inte kan lugna dig. Funderat på det?

P to da S. Jag kan inte se något negativt med att vara "screwed" :ligga?

Jag beställde förra veckan och fick mina grejjor idag=).

Last edited:
beställnings datum 28 oktober? lugn du får nog vänta lite till.

Men jösses... Det har gått 5 arbetsdagar....
Risken att dom inte har ett eget lager är ju rätt stor, d.v.s. dom ska beställa
hem prylarna först och sen skicka dom till dig... Återkom när det gått 30 dar, då kan du gnälla...
Allt jag beställer från USA tar minst 10 arbetsdagar att få hem, europa tar minst 5. Och detta förutsätter att allting finns på hyllan.
Sen är väl inte tyskar världsbäst på engelska så istället för IF kanske det skulle ha stått WHEN...
Ni har så bråttom små barn... :hihi
F-n, jag har sett saker studsa runt mellan tullen och USA i månader och ändå inte stressat upp mig så här mycket...

Har väntat på grejer i allt från tre dagar till två månader! Så lugna dig lite och vänta en vecka eller två!

Men jösses... Det har gått 5 arbetsdagar....
Risken att dom inte har ett eget lager är ju rätt stor, d.v.s. dom ska beställa
hem prylarna först och sen skicka dom till dig... Återkom när det gått 30 dar, då kan du gnälla...
Allt jag beställer från USA tar minst 10 arbetsdagar att få hem, europa tar minst 5. Och detta förutsätter att allting finns på hyllan.
Sen är väl inte tyskar världsbäst på engelska så istället för IF kanske det skulle ha stått WHEN...
Ni har så bråttom små barn... :hihi
F-n, jag har sett saker studsa runt mellan tullen och USA i månader och ändå inte stressat upp mig så här mycket...

Jag är inte stressad eller gnällig, egentligen. Men man kan låta som det, då får man oftast mer respons av andra. :)

Alla produkter jag beställde fanns på lager och det stod "Ships within 3 businessdays".

Syftet med tråden var ju faktiskt att kolla om någon annan beställt därifrån och höra vad dom har för erfarenheter med just race-styles.
Jag har också beställt saker från t.ex. USA och väntat länge. Men jag har också beställt saker från tyskland varpå jag har paketet hemma vid dörren 3 dagar senare. :tummenupp

Last edited:
Kan hålla med om att det är lite dåligt om det står ships within three days och dom hör av sig om det går över men det finns säkerrt nån lite klausul i deras shipping info eller nåt...
Men jag misstänker att det är ett internet lager bara och dom i princip skickar en order i ditt namn till den andra firman... Så det är la bara att fortsätta maila dom små liven och be om en uppdatering om vad som händer...

Jag har beställt från dem tre gånger och fått sakerna alla gångerna. En gång gick det väldigt snabbt, en annan mindre snabbt. De är inte så bra på engelska så formuleringarna i breven kan se tveksamma ut. Kan i alla fall säga att du inte blir lurad. Ge dig till tåls lite.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti