Problem med R6

Twinex

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Hoj
YZF-R6 - 03
Hej!

Har en kompis som har problem med sin R6:a... årsmodell 00.
När man startar den går den bra till och börja med, men sen när man ska gasa upp den och köra i väg så dör den.
Sen blir den mer och mer svårstartad tills den inte går att starta längre.
Om den får stå 10 min så går den att starta igen och samma problem upprepas.

Han har plockat bort och rengjort tändstiften men det gjorde ingen skillnad.

Någon som vet vad det kan vara?

Tacksam för svar!

Långa farbron skrev:
2126782 Kolla så att avluftningen ifrån tanken och alla vaccumslangar sitter där dom skall och att ingen ligger i kläm tex under tanken.
okey, tack så mycket. Ska kolla det! :)

Långa farbron skrev:
2126782 Kolla så att avluftningen ifrån tanken och alla vaccumslangar sitter där dom skall och att ingen ligger i kläm tex under tanken.

Har liknande problem med min R6a. Om du har vägarna förbi Jonsered får du gärna ta dig en titt.

freewe skrev:
2126797 Har liknande problem med min R6a. Om du har vägarna förbi Jonsered får du gärna ta dig en titt.

När uppstod ditt problem? Var det i samband när du tog bort tanken och montera den igen ?

freewe skrev:
2126797 Har liknande problem med min R6a. Om du har vägarna förbi Jonsered får du gärna ta dig en titt.

det sitter 2 slangar under tanken bara lyfta den och luta upp tanken så ser du dom

Twinex skrev:
2126804 När uppstod ditt problem? Var det i samband när du tog bort tanken och montera den igen ?

Problemen började efter vinterförvaringen, har inte lyft på tanken. När den startar går den på tomgång. Så fort jag ger gas dör den och sen startar den inte. Har insprutning, kanske nåt fel med den som gör att den får för mycket..

Långa farbron skrev:
2126862 Kan ta en sväng förbi nästa vecka om du vill,PM:ar nummer.

Min r6a knackar och lever om mycket. Du kan ta en sväng förbi om du vill :tungan

freewe skrev:
2126839 Problemen började efter vinterförvaringen, har inte lyft på tanken. När den startar går den på tomgång. Så fort jag ger gas dör den och sen startar den inte. Har insprutning, kanske nåt fel med den som gör att den får för mycket..

testat k-sprit?

Hade precis samma symptom i fredags, när man stod stilla kunda man varva ur hojen utan problem...
När det väl kom till kritan och hojen skulle köras... då gick det skit & den bara dog när man gasade.. Gick lite bättre med choken inne för en stund, men tillslut dog den oavsett.

Mitt problem var en vakumslang som inte satt fast.

Muggen skrev:
2128327 Hade precis samma symptom i fredags, när man stod stilla kunda man varva ur hojen utan problem...
När det väl kom till kritan och hojen skulle köras... då gick det skit & den bara dog när man gasade.. Gick lite bättre med choken inne för en stund, men tillslut dog den oavsett.

Mitt problem var en vakumslang som inte satt fast.

Okey, då får vi väll kolla alla vakumslangar igen då... :)

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back