Problem med R1 turbo

Status
Ej öppen för fler svar.

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
KTM 525 SX -05
Har postat den här tråden i turboforumet men tänkte det är likabra att posta den här oxå. I går var jag i garaget från kl 17 till 23 och försökte att få min turbo retta att gå som folk så man kan ta sig en tur i vår solen, men den vill inte vara med på mina noter Jag har bytt turbo på den under vintern till en Mitsu 18T, nu till problemet. Den går hur bra som helst när inte turbon laddar, men så fort jag drar ur den lite så turbon bygger tryck så börjar den bluddra och gå på 3 cylindra Sen går den så tills man stänger av den och låter den stå en stund. Startar man den efter ett tag så går den på alla fyra igen hur bra som helst tills den börjar ladda och det blir likadant. Har plockat isär förgasarna och rengjort dom, har kollat trycktätningen säkert 15 ggr, allt ser bra ut. Har kollat så den inte drar tjuvluft mellan topp och förgasare och mellan plenum och knasare, men allt ser bra ut. Har testat med andra stift, annan tändlägesgivare, kollat upp tändkablarna men inget som ser fel ut. Förra säsongen gick den hur bra som helst och det ända som skiljer den från då är en ny större turbo. Om bestyckningen vore fel så borde den antingen "klippa" eller gå för fett och sen gå bra igen vid nol i ladd tycker jag . Det jag inte har provat än är att bygga om oljereturen från turbon, den här turbon hamnade lite lägre ner och det blir inte riktigt samma "fall" som förut så den ryker lite när man startar den...kan det ha nån inverkan på hur den går under laddtryck Ska prova göra om den i morgon, sen vet jag inget mer som jag kan kolla, står helt hjälplös och vår solen lyser och jag hör bågar överallt Nån kunnig där ute som kan ge mig nått tips så vore jag mer än tacksam!

/ F A
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top