Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Tja!
Jag har fastnat lite för nätradio, helst sån utan pladdrande radiopratare. Då är ju tex www.minradio.se ganska fiffigt, en hel del vettiga kanaler med mycket rock tex
Dom har ett program (minradio.exe) så man kan lyssna utan att nödvändigtvis gå via webspelaren, mycket fiffigt.
Men, skiten funkar bara om jag startar programmet genom att öppna zip-filen med WinZip och dubbelklicka på minradio.exe direkt i WinZip! Sparar jag minradio.exe på hårddisken så öppnas bara ett vitt fönster!
Programmet försöker heller inte connecta mot servern, inte enligt brandväggen iaf. Öppnar man det från WinZip så dyker det upp frågor om den får prata med mediaservern.
Är det någon som har stött på något liknande och har nån bra idé?
Jag har fastnat lite för nätradio, helst sån utan pladdrande radiopratare. Då är ju tex www.minradio.se ganska fiffigt, en hel del vettiga kanaler med mycket rock tex
Men, skiten funkar bara om jag startar programmet genom att öppna zip-filen med WinZip och dubbelklicka på minradio.exe direkt i WinZip! Sparar jag minradio.exe på hårddisken så öppnas bara ett vitt fönster!
Programmet försöker heller inte connecta mot servern, inte enligt brandväggen iaf. Öppnar man det från WinZip så dyker det upp frågor om den får prata med mediaservern.Är det någon som har stött på något liknande och har nån bra idé?