Problem med PPPoE protokoll

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Har problem med mitt PPPoE protokoll, har ett program som skall ringa upp min internetserver (Har tiscali som internet leverantör). Problemet lyder som följande;

När jag installerar programet fungerar allt kalas, men så fort som jag stänger av eller startar om så står det bara "Ansluter", vet inte vad som är galet.
Har för mig att man skall kunna använda sig av något annat program, typ en simulerad router eller nått. Finns det någon som har några bra förslag, programmet verkar ju inte funka som det ska i alla fall :(

tacksam för alla förslag :tummenupp

Vet inget om just ditt problem men undrar du gjort din ISP för ont som kräver du skall använda PPPoE.
Någon form av router eller program som hanterar det måste finnas på din dator. Ett vanligt program är WinPoET™

Förslag,
Om den står och försöker connecta hela tiden, avbryt och ring upp manuellt om det medges. Antar att du har ngn form av persistent connection och det kanske strular om den börjar ringa innan datorn har startat upp helt. Använder du windows, ändra tjänstens dependency till att starta senare.

Tack för svaret Per

Men jag lyckades lösa det =) kör numera genom windows fjärranslutningen, funkar kalas.

Nyheter
Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo