Problem med packboxar

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Har en BMW nu på morgonen då jag skulle köra till jobbet märkte jag att ena packboxen läckte igen. Fixade det i våras senast :gnissla

Har BMW nåt speciellt problem med dessa? Har inte råkat ut för det tidigare med Suzuki. Visserligen kör jag på många små dåligt sköta vägar som till Gottröra och där ikring samt skokloster ock Ekerö är ju en hel del hål i vägarna där.

Nån annan som också råkar ut för detta?

Kolla upp om stenskott/skit på vägarna inte skadat dina gaffelben. Känn med fingrarna runt gaffelbenen, några spetsigheter/ojämnheter? Kan mycket väl vara så att dessa ojämnheter om de finns nöter hål på dina packboxar varje gång du installerar en ny, därav läckaget. Finns olika metoder att bota detta isåfall, sök på forumet.

Kan starkt rekommendera ett sådant verktyg: Seal Mate

Jag tillverkade mitt eget från en gammal matlåda med hjälp av en spritpenna och en sax.

Rensade packboxen på mindre än 2min och den håller helt tätt sedan dess. Jag fick ut en del vit "sten" som satt i min packbox. Kan ha varit en förkalkad insekt eller liknande.

I vilket fall som helst så är det skit som kommit upp i 9 av 10 fall och det räcker att rensa ut.

Testa i.a.f. det kostar ju inget.

Finns väl säkert uppåt ett tiotal packboxar på din hoj, du har inga planer på att avslöja var det är du har problem?
:brinnerup

Finns väl säkert uppåt ett tiotal packboxar på din hoj, du har inga planer på att avslöja var det är du har problem?
:brinnerup

Nu hänger jag inte med? Det är packboxen i vänster framgaffel som läcker som alla andra trott.

Kan starkt rekommendera ett sådant verktyg: Seal Mate

Jag tillverkade mitt eget från en gammal matlåda med hjälp av en spritpenna och en sax.

Testa i.a.f. det kostar ju inget.

Bra tips skall definitivt testas. Är inte en matlåda lite väl tjock för det?

Last edited:
Nu hänger jag inte med? Det är packboxen i vänster framgaffel som läcker som alla andra trott.

Bra tips skall definitivt testas. Är inte en matlåda lite väl tjock för det?

Det var någon ÖB-låda som hade ett tunt lock. Locket fick sätta livet till. Annars är en vanlig 5l-plastdunk förmodligen rätt lagom tjocklek.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park