Problem med oljebyte

Passe

passe
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Fireblade cbr 954 -02
Jag har bytt olja på min KTM 620 1995, men när jag körde igång motorn efter oljebytet så skall man ju lufta genom att öppna skruven längst upp på ramröret. Problemet är att det kommer ingen olja+att olje nivån i motorn inte sjunker till normal nivå! Vad kan vara felet? Går det att fixa hyffsat lätt eller måste jag riva hela motorn?

Passe skrev:
Jag har bytt olja på min KTM 620 1995, men när jag körde igång motorn efter oljebytet så skall man ju lufta genom att öppna skruven längst upp på ramröret. Problemet är att det kommer ingen olja+att olje nivån i motorn inte sjunker till normal nivå! Vad kan vara felet? Går det att fixa hyffsat lätt eller måste jag riva hela motorn?

Hojjen ska gå ett par minuter (3-5) på tomgång,jag har märkt ibland går
det fortare att få oljan upp genom ramröret,och ibland tar det längre tid.
Kolla så att :fyllisar du inte har monterat lilla filtret tokigt (omvänt)

TomK skrev:
Han hade antagligen skruvat ur den plugg som det uttryckligen står i manualen att man INTE ska röra... :) (finns tre och man ska bara dra ur två av dem)

Stämmer Tom! men du vet ju att man kan inte låta bli att pilla om man hittar nåt nytt på hojen :) Jag t,ex glömde att det var 3 pluggar som skulle bort på min 660-03, trodde först att den var som min 625-02 motorn med 2 pluggar. Sen när Ragnar skulle serva hojen, då var det för mkt olja i den :lol Konstigt att den inte tryckte ut nån olja då :va
Obs! dessa två hade inga utpåliggande oljefilter som andra har nu!

oljebyte

Vad blir följden om man skruvar ur "fel" oljeplugg? Och framför allt hur åtgärdar man felet!

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år