problem med odc

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Jag har problemet att jag kan inte tanka hem filer från hubbarna längre, Det står typ: Maybe you are in passive mode.
Jag har tankat framgångsrikt förut men nu funkar det inte.
Jag har kollat så jag inte är i passive mode.

En grej som jag kanske ska nämna är att nyligen kopplade jag in lokalt nätverk här hemma. Men ingen av datorerna är server och bredbandet delas med en bredbandshubb. Efter det funkar det inte.
Är det nån inställning som man kan fippla med?

Nån som har tips på vad jag gör fel?

sEiKo skrev:
Jag har problemet att jag kan inte tanka hem filer från hubbarna längre, Det står typ: Maybe you are in passive mode.
Jag har tankat framgångsrikt förut men nu funkar det inte.
Jag har kollat så jag inte är i passive mode.

En grej som jag kanske ska nämna är att nyligen kopplade jag in lokalt nätverk här hemma. Men ingen av datorerna är server och bredbandet delas med en bredbandshubb. Efter det funkar det inte.
Är det nån inställning som man kan fippla med?

Nån som har tips på vad jag gör fel?

Du har inte satt fel IP om du kör aktivt då?

Grejen är att det inte står nån ip där, men jag har ju aktiv ip då borde jag ju behöva skriva in den varje gång, men det har inte behövts förut.
Sen, Vilken port är det jag ska skriva in? Hur tar jag reda på vad jag har för port?

När man loggar in på en hub så brukar det stå vilken ip man har, är den gångbar att använda eller ska jag leta på nån annan på datorn?

Nu ahr jag fått hjälplig fart på det, det verkar som autodetect av ip inte funkar, så jag får ha den på passive så länge.

sEiKo skrev:
Nu ahr jag fått hjälplig fart på det, det verkar som autodetect av ip inte funkar, så jag får ha den på passive så länge.

Eftersom du satt dit en bredbandsdelare så sitter du nu bakom en brandvägg.
Således måste du använda passive mode, eftersom det inte finns någon direkt väg från utsida till insida. Det du kan göra om du vill köra active är att dels öppna brandväggen för DC-trafik (port forwarding), samt att du får mata in ditt externa ip i din DC-klient.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage