<micke>
#647, Supermoto S1.
- Gick med
- 20 Aug 2004
- Ort
- Blåsta
- Hoj
- Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
När jag gjorde iordning min cykel i vintras (Sx 250 -07) satte jag i en ny Barnett kopplingskorg (med rostfria stålinlägg, outslitbar). Ny inre korg. Dp lamellkit/mellanskivor/fjädrar.
10-12 h höll det sen sprack 3 lameller. Det här är ett vanligt problem för mig på alla hojar jag haft. Men det har för det mesta berott på att kopplingskorgarna varit slitna och lamellerna "glappat" i korgen.
Frid och fröjd med ny korg tänkte jag!
Iaf, jag mätte bredden på slitsen i barnett korgen jämfört med den slutkörda orginal. Orginal är 14,00 mm i sliten.
Barnett är 14,5 - 14,55 mm i slitsen.
Hur mycket frispel ska det normalt sett vara mellan lamell"öra" och slitsen i korgen?
Har ni haft problem med era Barnett korgar jämfört mot övriga märken?
Jag mailade Barnett och klagade. Dom påpekade då att slitsen ska vara 14,3 mm. Visst är det tajtare men fortfarande 0,3 mm bredare än orginal.
Input please!
10-12 h höll det sen sprack 3 lameller. Det här är ett vanligt problem för mig på alla hojar jag haft. Men det har för det mesta berott på att kopplingskorgarna varit slitna och lamellerna "glappat" i korgen.
Frid och fröjd med ny korg tänkte jag!
Iaf, jag mätte bredden på slitsen i barnett korgen jämfört med den slutkörda orginal. Orginal är 14,00 mm i sliten.
Barnett är 14,5 - 14,55 mm i slitsen.
Hur mycket frispel ska det normalt sett vara mellan lamell"öra" och slitsen i korgen?
Har ni haft problem med era Barnett korgar jämfört mot övriga märken?
Jag mailade Barnett och klagade. Dom påpekade då att slitsen ska vara 14,3 mm. Visst är det tajtare men fortfarande 0,3 mm bredare än orginal.
Input please!