problem med ns125f-86

Rookie89

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2006
Hoj
-06 Honda crf 250r
jag har ett problem med min lätta mc.

har märkt när jag har varit ute och kört och ligger i både 3 och 4:ans växel och på en 5000rpm så "hostar" den. Vet någon varför den gör så?:confused:

Rookie89 skrev:
2583223 jag har ett problem med min lätta mc.

har märkt när jag har varit ute och kört och ligger i både 3 och 4:ans växel och på en 5000rpm så "hostar" den. Vet någon varför den gör så?:confused:

prova rengöra förgasaren

Rookie89 skrev:
2590736 har det någon skilnad om den e ströpen

nu förstår jag inte, menar du ifall det är skillnad på att göra ren förgasaren på en strypt och ostrypt?:confused: :confused:

Rookie89 skrev:
2583223 jag har ett problem med min lätta mc.

kolla om den hostar där med lite gas på drag. för på min hostar den på 6000rpm om jag har för mkt gas, och det har med avgasporten att göra. den e lite knepig då den stänger ist för att öppna. så det kan vara ATAC systemet som spökar.:tummenupp

Har provat flera NS och de alla har ett visst "host" runt 4500rpm. Jag hade uppe en trad om detta for nagra ar sedan och fick till svars att vissa hojar hade detta pga nagot avgaskrav skulle uppfyllas genom styrning i CDI. Svart att tanka mig ifs. Jag blev dock av med problemet genom att feta upp blandningen en gnutta. Satt 108 munstycke i hojen original.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025