Problem med Need For Speed Undergorund 2

kx250

Botten i gasen!
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
kx250
Tja!

Har just suttit i några timmar och mixtrat med nfsu2, spelet i sig verkar vara en riktig höjdare... men vad jag inte kan förstå är att jag som har en P4 3,06Ghz, 1024mb DDR ram, GeForce FX 5 256mb skall behöva köra på den sämsta upplösningen och ha dåliga grafiska inställningar, vid högre upplösningar och dessto detalj-rikare jag har så laggar spelet APA, bilen går fan knappt framåt... har typ testat allt.. någon annan som har samma problem och har hittat en lösning ? Tacksam för lite hjälp, eller är det bara så att min dator är slut och behöver bytas ut ? :va

nej nåt är fel, kanske taskiga drivrutiner för grafikkortet?

Själv tycker jag spelet är trist som fan, är less på alla arkadspel, fram med mer simulatorer tack.

okok, har precis installerat de nyaste drivrutinerna... ska nu testa och ladda ner spelet igen, kanske något fel på filerna jag tankat...

kx250 skrev:
okok, har precis installerat de nyaste drivrutinerna... ska nu testa och ladda ner spelet igen, kanske något fel på filerna jag tankat...

Host.. Har du tankat, inte bra :D Det är nog filerna som det är fel på, din dator är ju i topp liksom min men det fungerar fint men när jag tävlar så blir spelet svartvitt typ när man är nästan i mål. Lite trist men jag skall väl hitta lite nya filer men vet ej vad som kan vara fel. - Kanske bäst att avinstallera allt och tanka hem nytt.

Testa att sänka "Full Screen Anti-Aliasing" under Display Options till botten - sedan bör spelet kicka igång utan probs!

Lycka till!
:tummenupp

Om man säger så här hade ett fx5600 och spela fasen ingen roll vilken drivare man hade eller hur man ställde in det så gick det fasen inte att få det bättre utan fick köra på nästan dom sämsta inställningarna som sagt korten under fx5700 är inte så mycket att ha till spel och det är dagens sanning

nja, kanske är det inte världens bästa kort... men kan köra med dom bästa inställningarna på alla mina andra spel... tex, nfsu, cs, far cry, doom 3....

kx250 skrev:
nja, kanske är det inte världens bästa kort... men kan köra med dom bästa inställningarna på alla mina andra spel..far cry, doom 3....
Ja fy fan, då har du fått ett super kort av 5600 måste jag säga om du kan köra på dom bästa upplösningarna på dessa spel. Det laggar till och med ibland på dom allra värsta korten som GF 6800GT/X800pro med full AA osv.

Som nån sa - dra ner FSAA till ingen eller möjligen 2x. Det gör ruskigt mycket för prestandan (att köra i 1024x768 med 2xFSAA ger ung. samma prestanda som att köra i 2048x1536 utan FSAA - resten kan du ju räkna ut själv)

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP