Problem med MyChronLight-Laptimer "WhiteBuffaloRacing"

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
Hej

Jag köpte en såndäringa MyChronLight laptimer i gruppköpen från Buffalo Racing Inc. USA i vintras. Den har fungerat ypperligt hela vintern o våren på samma batteri, men nyligen började displayen kaika ur i visa suddigt, lodräta störlinjer o alltmer ljussvagt.

Bytte batterier, inte de allra billigaste utan Claes Olsson standard. Typ Varta eller nåt. Men, Den beter sig fortfarande likadant! Alltså, man slår på den o den visar någorlunda läsbara grejer i 30 sekunder, sen börjas det med lodräta störningslinjer o sen börjar det slockna o efter 1 minut ser man nada (dock registrerar den varv)!

Någon annan som haft problem med dom? Visst sjuttan är det 6 volt skiten går på (dvs 2 st 3 Volt batterier)? Eller är det rent av så att det sitter ytterliggare batterier i displayenheten? (Jag bytte ute i receiver enheten)

Tack för input. /Erik

jorpes skrev:
Hej

Jag köpte en såndäringa MyChronLight laptimer i gruppköpen från Buffalo Racing Inc. USA i vintras. Den har fungerat ypperligt hela vintern o våren på samma batteri, men nyligen började displayen kaika ur i visa suddigt, lodräta störlinjer o alltmer ljussvagt.

Bytte batterier, inte de allra billigaste utan Claes Olsson standard. Typ Varta eller nåt. Men, Den beter sig fortfarande likadant! Alltså, man slår på den o den visar någorlunda läsbara grejer i 30 sekunder, sen börjas det med lodräta störningslinjer o sen börjar det slockna o efter 1 minut ser man nada (dock registrerar den varv)!

Någon annan som haft problem med dom? Visst sjuttan är det 6 volt skiten går på (dvs 2 st 3 Volt batterier)? Eller är det rent av så att det sitter ytterliggare batterier i displayenheten? (Jag bytte ute i receiver enheten)

Tack för input. /Erik
Tråkigt att du har problem med din lap timer. Tyvärr har jag inte använt min tillräckligt mycket för att kunna bistå med någon hjälp. Men om felet inte går att lösa ska du absolut maila till White Buffalo, tala om vad som är fel och be om en lösning. Det är en seriös firma som med all säkerhet byter ut din enhet om det är fel på den.

AIM hade jag en gång. Den första dog på samma sätt som din efter något pass, den andra dog betydligt brutalare på Falken för två år sedan :hihi
Lite för mkt "plastskräp" över dem tycker jag personligen!!
jorpes skrev:
Hej

Tack för input. /Erik

Är det inte någon skärmsläckar funktion?? Eftersom den registrerar varv.
Eller det kanske är långsynt.

sunkan skrev:
Är det inte någon skärmsläckar funktion?? Eftersom den registrerar varv.
Eller det kanske är långsynt.

Den var faktiskt bra... :) Men nej... Tyvärr inte...

lycka till nu till helgen. Tippar dig på en 6e plats!!!!

jorpes skrev:
Den var faktiskt bra... :) Men nej... Tyvärr inte...

lycka till nu till helgen. Tippar dig på en 6e plats!!!!

Märkligt. ååå en 6:e plats man tackar. Ska fan satasa stenhårt för att fixa en 6:e plats nu. Linköping here we come.

Tippar palplats :yoparty ses på fredag...

Du har inte tvättat hojjen med Laptimern på? Den tåler inte vatten, vet en annan person på forumet som högtrycksprutade sin LT...ingen bra idé.

Mvh//ZS

Zilversurfer skrev:
Du har inte tvättat hojjen med Laptimern på? Den tåler inte vatten, vet en annan person på forumet som högtrycksprutade sin LT...ingen bra idé.

Mvh//ZS

VA tål de inte vatten vilken skit.
Hur kan man tillverka en laptimer som inte tål vatten? verkar helt oligiskt enligt mig.

Den sitter ändå oftast under kåpglaset, och blir inte ens blöt i regn. Regn klarar den, med all säkerhet - men inte avduschad med vattenslangen.

Zilversurfer skrev:

Mvh//ZS

Here we go!!!

Jovisst har jag kört i regn... Tvätta sysllar jag inte med :) men ett par pass i rejält regn fick den nog va med om... men fan, det borde den ju hålla för!!!!

jorpes skrev:
Here we go!!!

Jovisst har jag kört i regn... Tvätta sysllar jag inte med :) men ett par pass i rejält regn fick den nog va med om... men fan, det borde den ju hålla för!!!!

Man tycker det, men vad jag vet står det ingenstans i manualen att den tåler vatten, eller? Men det är j***igt dåligt!!, håller med dig fullständigt!

Until this week I have had no problems. This week I have had three persons with
the similar problem.

-----Original Message-----
From: Erik Jorpes Sent: Jun 30, 2005 2:33 AM
To: whitebuffaloracing
Subject: Re: mychronlight laptimer

Hello.

Thnx for quick Answer.

Ok. I'll ship it to you asap.

So. You have this problem before?

BR
Erik Jorpes
SWEDEN

>From:
>Reply-To: "whitebuffaloracing
>To: Jorpes
>Subject: Re: mychronlight laptimer
>Date: Wed, 29 Jun 2005 11:56:39 -0700 (GMT-07:00)
>
>You would have to send it to me and I will have AIM fix or replace it and
>will ship it back to you. Not sure what is wrong , only had this happen
>once before.
>
>-----Original Message-----
>From: Jorpes
>Sent: Jun 29, 2005 7:41 AM
>To: whitebuffaloracing
>Subject: mychronlight laptimer
>
>Wednesday 29 June 2005 9:41:11 AM
>
>Erik Jorpes
>
>Hello over there
>
>I bought a MyChronLight laptimer a few month ago from you. It has been
>working perfect in 3-4 month approx 3 hours a week. Reasontly it started
>to appear vertical gray lines on the display after a few minutes of usage,
>and after another 30 seconds the displaytext dissapear!
>
>I changed battery but the problem remain. I works for 30 seconds, then I
>see the vertical lines, and after another 30 seconds it disappear.
>However. It seems that it still counting laps!
>
>What is wrong? Can you send me another unit?
>
>Best Regards
>Erik Jorpes

jorpes skrev:
>
You would have to send it to me and I will have AIM fix or replace it and
>will ship it back to you. Not sure what is wrong , only had this happen
>once before.

Dom gör rätt för sig iaf, inte ofta man hör/ser något sådant.... :klappar

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back