Problem med minimoto 14e

Gurraa

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Hoj
minimoto 14e
Hej! när jag stoppar in trotteln i fögasaren funkar det inte att gasa. Varför de:confused:

Du har antagligen fått i trotteln fel.

På trotteln finns det en skåra och i loppet finns det en plopp som ska passa i skåran...

Trotteln ska alltså sjunka ner helt

lånar tråden lite....

skulle dra igång tjejes lilla 14e igår men den startade lite gick i 30 sec, sen dog den så fprt jag rörde gasen..sen samma sak igen drog igången den den gick på tomgång gasade lite död :confused:

provade att dra in tomgångsskruven fullt då varavde den som fan mendog iaf intre men jobbigt att köra med full gas...

Tjejen har haft den stående ute på balkongen en del kan det va så att filtret örigen satt lr något verkar lite konstigt..när jag körde den för ett oar veckor sen så gick den perfekt

Förgasare

Gottis skrev:
1992489 lånar tråden lite....

skulle dra igång tjejes lilla 14e igår men den startade lite gick i 30 sec, sen dog den så fprt jag rörde gasen..sen samma sak igen drog igången den den gick på tomgång gasade lite död :confused:

provade att dra in tomgångsskruven fullt då varavde den som fan mendog iaf intre men jobbigt att köra med full gas...

Tjejen har haft den stående ute på balkongen en del kan det va så att filtret örigen satt lr något verkar lite konstigt..när jag körde den för ett oar veckor sen så gick den perfekt
Testa med att göra rent förgasaren du kanske har fått nåt skräp i den, annars kan du testa med att lyfta nålen ett hack.
Mvh KJ

kenj skrev:
2372745 Testa med att göra rent förgasaren du kanske har fått nåt skräp i den, annars kan du testa med att lyfta nålen ett hack.
Mvh KJ

do morgon men fixade det för typ ett halvår sen va för mycket olja

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026