Problem med min nya hoj...

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
jag har idag köppt en FZR 600, nu är det så att det är lite problem med den.

den vill inte gå på tomgång. eller rättare sagt, den vill inte alls under 3000rpm.
hojen är strypt på pappret, men är utanstrypningar... det står på ett gammalt papper ja fick med på hojen att den e strypt med brickor för trottel, samt ändrad tändning. kan det ha något med saken att göra? den går som en klocka över 3000rpm.

någon som har nå bra idéer å komma med om vad det kan bero på??


är för övrigt Jättenöjd med mitt köp, trotts att den inte vill gå på tomgång.

EDIT: är det nån vänlig själ i örebro trakten som e hemma på sånt här uppskattas hjälp... ersättning för besväret är en självklarhet...
 
Last edited:
hållundan skrev:
Tändstift? Laddregulator? Förgasarsynk?

Vad blev det för en FZR? Årsmodell?


tändstift är enligt tidigare ägare bytt, laddregulator vet ja inget om?
kan det göra så den inte går på tomgång??


Förgasarna ska vara synkade.. men hur går det ihop när den inte går på tomgång??

EDIT: FZR 600 -91
med Vance & Hines slipon, kn filter å såntdär godis...
 
Fiiin hoj. grattis. glöm inte o säga att det är dynojet, k/n filter o v/h system på den oxå, om det kan ha nått med saken o göra
 
Fick en idé, kan det inte vara lågvarvständspolen?
eller vilka varvtal jobbar den på?
finns det något lågfartsmunstycke eller tomgångsmunstycke i den? men förresten så är det 4 förknasare så om en spöka borde den ju inte dö.

skruva ut ett tändstift o kolla om d finns gnista under 3000 rpm

*edit* stavfel, påpekat by skorpan
 
Last edited:
Fluxir skrev:
jag har idag köppt en FZR 600, nu är det så att det är lite problem med den.

den vill inte gå på tomgång. eller rättare sagt, den vill inte alls under 3000rpm.
hojen är strypt på pappret, men är utanstrypningar... det står på ett gammalt papper ja fick med på hojen att den e strypt med brickor för trottel, samt ändrad tändning. kan det ha något med saken att göra? den går som en klocka över 3000rpm.

någon som har nå bra idéer å komma med om vad det kan bero på??


är för övrigt Jättenöjd med mitt köp, trotts att den inte vill gå på tomgång.
gör rent fögasarna o kolla vad du har för munstycken i (det står på dom,hör dej för vad orginal ska vara så kan du jämföra) till o börja med :tummenupp
 
Skorpan skrev:
gör rent fögasarna o kolla vad du har för munstycken i (det står på dom,hör dej för vad orginal ska vara så kan du jämföra) till o börja med :tummenupp


jo, jag har tänkt att börja i den änden..
fast enligt förra ägarn så har han gått igenom förgasare, men han kanske inte kollat munstycken... fast som det verkade på honom har den altså gått som den e nu...
 
Fluxir skrev:
jo, jag har tänkt att börja i den änden..
fast enligt förra ägarn så har han gått igenom förgasare, men han kanske inte kollat munstycken... fast som det verkade på honom har den altså gått som den e nu...
han kanske har kollat o sen har det blivit som det har blivit,kolla själv så är du på den säkra sidan :hihi
i andra hand så tippar jag på tjuvluft men har svårt o tänka mej det då den går bra över 3000-testa o spruta startgas runt packningarna till fuggarna så hör du :tummenupp
 
Skorpan skrev:
han kanske har kollat o sen har det blivit som det har blivit,kolla själv så är du på den säkra sidan :hihi
i andra hand så tippar jag på tjuvluft men har svårt o tänka mej det då den går bra över 3000-testa o spruta startgas runt packningarna till fuggarna så hör du :tummenupp


ska kolla på det där imorn eller på lördag.
sitter det dubbla tändspolar på den??
kan ett kasst batteri spöka? laddregulatorn, är det ett vanligt problem??
 
Fluxir skrev:
ska kolla på det där imorn eller på lördag.
sitter det dubbla tändspolar på den??
kan ett kasst batteri spöka? laddregulatorn, är det ett vanligt problem??
skulle tro att det sitter dubbla spolar på en rad4a ja
är det batteriet så skulle du känna av det i högre registret oxå
mät upp o se vad den ger när du varvar lite 14,2-14,4v ska den ligga på cirka
 
Skorpan skrev:
skulle tro att det sitter dubbla spolar på en rad4a ja
är det batteriet så skulle du känna av det i högre registret oxå
mät upp o se vad den ger när du varvar lite 14,2-14,4v ska den ligga på cirka


okey, ska kolla det där imorn, om ja har tid, är lixom fullbokad egentligen, men e så jävla sugen så det e fan otroligt... får fixa på lördag annars.
 
Fluxir skrev:
okey, ska kolla det där imorn, om ja har tid, är lixom fullbokad egentligen, men e så jävla sugen så det e fan otroligt... får fixa på lördag annars.
du kan få hyra min annars till rätt peng :D
den funkar :tummenupp
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top