Problem med min Fireblade

jamjam

Devil
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Bolt
idag, när jag åkte på motorvägen, plötsligt så började cykeln hacka som om beninen började ta slut (cykeln var fulltankad) och sedan bara puff så kom det inge soppa fram och jag var tvungen att stanna vid väggrenen och försökte att få igång den i säkert 1timme utan resultat, den fick inte en droppe soppa så jag bogserade hem skiten.

Min första gissning var VAKUM, men hur än jag försökte med att ta bort slangarna och sätta dit de igen och öppna tanklocket osv så hjälpte det inte. Till slut tog jag en festis-flaska, borade hål i den och använde den istället för bensintanken och då funkade den hur bra som helst.

Nu tror jag att det är vakumsuget som krånglar, öppnade bensinkrane och upptäckte att konstruktionen på den är väldigt enkel och det finns inte många delar som kan påverka funktionaliteten på pumpen förutom den lilla fjädret (ni som har öppnat honda-beninkran, vet vad jag snackar om). TITTA PÅ BILDEN FÖR DETALJERAD INFO!!! Så nu till min fråga:
Ska jag köpa ny fjäder? Finns det någon annan lösning?

Bifogat

• fuel.jpg
    fuel.jpg
    61.8 KB · Visningar: 56
Det kan inte vara ngt problem med vakumslangen som går in "mitt" i motorn då? vet att en kompis hade glömt fästa den på tank sidan och då startade inte hojen. Framgår inte riktigt av "festis" historien om du körde med alla slangar etc :)

Det kan inte vara ngt problem med vakumslangen som går in "mitt" i motorn då? vet att en kompis hade glömt fästa den på tank sidan och då startade inte hojen. Framgår inte riktigt av "festis" historien om du körde med alla slangar etc :)

Jag var väldigt noga med att kolla så att alla slangar var där de skulle vara, men nu när du säger så får jag en annan ide också, det kan ju vara så att vakum slangen är trasig, hmm ska gå och undersöka deta med...

Kan det vara så att den stannade vid viggbyholms avfarten i täby kanske?

Blev tvungen att fråga.

Jepp EXAKT där, du kanske såg mig bogsera bammsen för fots :D

Nu är felet åtgärdad: Det var så att en av klämmorna till insugsgummin klämde skiten ur vakumslangen, det var bara att flytta på det och kapa av slangen så är den som ny :yoparty

Jag och en arbetskamrat åkte förbi (åt andra hållet) och tyckte synd om dig.

Grymt att du ledde hojen MOT trafiken :yoparty mycket coolare än den där GR.... :arsele

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg