Problem med menyer på DVD-skivan!!

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjenna!

Har tömt min videokamera och editerat ihop en hel del filmer. Tänkte det vore schysst att ha en meny där man kunde välja vad man vill se för något. Sitter o pusslar i DVD Maestro och DVD Meny Studio...menyn blir fin i DVD Meny Studio..men när jag ska länka menyn med hjälp av DVD Maestor...så verkar det som att den inte tar *.avi filer. :huvet :huvet :huvet

Hur ska jag lyckas göra en meny på min dvd-skiva med dessa avi-filer??? Finns där något annat program som fixar detta? Orkar verkligen inte att sitta o rendera om alla mina editerade filmer till ett annat format, har dessutom slängt orginalet på några av dem. :(

//KaliZ

...verkligen ingen om bryr sig om att smäcka dit menyer på dvd-skivorna??? :va

//KaliZ

Mr K skrev:
koda om avi filerna till mpg (mpeg2) så löser det sig .......

Är det min enda chans?? Det är en väldans massa filmsnuttar... delvis därför jag vill ha menyn. :( Kommer ta ett helt år.

...det finns inget annat program som fixar menyer med avi filer???

/KaliZ

Neanderthalaren skrev:
Problemet är snarare att det du gör är en DVD, inte att det är menyer.

Men avi-filer måste ju gå att bränna på en DVD-skiva? Vill bränna på dvd...för att slippa en sjuhelsikes massa skivor...

//KaliZ

KaliZ skrev:
Men avi-filer måste ju gå att bränna på en DVD-skiva? Vill bränna på dvd...för att slippa en sjuhelsikes massa skivor...

//KaliZ

Klart att det går att bränna "lösa" avi-filer till en DVD-skiva. Du skall bränna som "data" och inte som DVD. Men det blir inga menyer. En förutsättning är att din DVD-spelare kan lira DivX, men det kan de flesta nuförtiden.

Starstriker skrev:
Klart att det går att bränna "lösa" avi-filer till en DVD-skiva. Du skall bränna som "data" och inte som DVD. Men det blir inga menyer. En förutsättning är att din DVD-spelare kan lira DivX, men det kan de flesta nuförtiden.

Edit: Antingen gör du en "riktig" DVD-film med menyer. Men då får du konvertera om dina avi-filer. Eller så kopierar du dina avi-filer rätt och slätt till en tom skiva, men då blir det inga menyer.

Mr K skrev:
jo... ULEAD.DVD.MOVIEFACTORY fixxar allt

Även menyer länkade till avi-filer på dvd-skiva reda att hutta i en dvd-spelare? Det låter för bra för att vara sant..?? Confim please! :va

//KaliZ

Nu kan jag inte det programmet, men troligen konverterar det dina filer till rätt format och gör en vanlig DVD-skiva av dem.

KaliZ skrev:
Även menyer länkade till avi-filer på dvd-skiva reda att hutta i en dvd-spelare? Det låter för bra för att vara sant..?? Confim please! :va

//KaliZ
Precis rätt som ovan ..... om du använder avi filer så konverteras de innan det blir en DVDskiva men du kan göra hela klabbet klart med menyer och allt med avi filer .....

sedan klickar man output ... och datorn kodar i någon timme

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...