Problem med ljudkort VS DTS

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Vakna imorse och börja surfa runt lite på minhembio.com. Sluta med att jag åkte iväg och köpte ett nytt ljudkort då mitt varit trasigt och jag lessnat på ProLogicljud. Kopplat det via optik till en Pioneer AX4.

Köpte ett sånt här efter att många skrivit gått om det: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=304753
Gick även igenom alla gamla trådar om att man skulle uppdatera drivisarna med hjälp av denna sidan för att få ut DTS osv: http://cmediadrivers.googlepages.com/home

Men det vill sig inte riktigt..

Musik via Winamp: Felfritt.
AC3 via MediaPlayerClassic: Felfritt både via DVD samt .mkv
DTS via MPC: Hackar non-stop i .mkv men funkar för DVD.
VLC: Här funkar vare sig AC3 eller DTS och bilden har börjat släpa/hacka. Både för DVDskivor samt .mkv

Vad kan vara fel? Tycker mig ha provat runt bland det man kan (vilket Iofs inte är mycket) och nu står det still. Nån som haft samma problem? Blir så jävla less på att dataprylar ALDRIG kan vara plug-and-play utan man ska ha tusen jävla tillägg/codecs för allt & kunna nittiarton inställningar. :orkarinte

*EDIT* Verkar som det är med ffdshow som jag har nå problem. Ladda hem ett nytt CCCP och installera. Under settings så kryssade jag i AC3 samt DTS under ffdshow audio decoders. Då får jag inte ut vare sig AC3 eller DTS utan bara DPLII.
När det är så här så hackar inga filmer. Men när jag sen går in under
Start->Program->ffdshow->audio decoder configuration och går in under codecs och klickar för att AC3 samt DTS ska gå via SPDIF så börjar problemen igen.
Nån som blir nå klokare?? För jag blir det inte =(

*EDIT* Problemet stavas DTS-HD. Blir till att köpa ny förstärkare om det ska gå på vissa 1080p filmer.. :mad: :mad:
Så uppenbart att jag inte ens tänkte på det. SUCK!

Last edited:
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...