Hej har en honda cbr 600f3 98 som jag har lite problem med laddningen på.
Först för ca 1 månad sen fick jag problemet att batteriet urladdades efter en kortare tur ner till stan. När jag skulle starta hojen efter en stund så var batteriet helt dött.
Jag löste problemet genom att byta batteri till ett nytt och mätte på batteriet när motorn var igång för att se om den laddade, det gjorde den.
Nu idag fick jag samma problem igen. Jag börjar tror att det är laddningsregulatorn som spökar. Är det möjligt att överhettning eller så gör så att laddningsregulatorn slutar fungera periodvis?
Kan man mäta direkt på laddningsregulatorn på något sätt?
Nu idag efter att jag laddade batteriet och koppla ihop allt igen så funka allt perfekt och den laddade 14v vid 4000rpm så det skall va okej, manualen säger allt mellan 13-15volt = ok.
Vad tror ni? Eller är det bara laddningsregulatorn som har en dålig dag ?
Tacksam för svar
Först för ca 1 månad sen fick jag problemet att batteriet urladdades efter en kortare tur ner till stan. När jag skulle starta hojen efter en stund så var batteriet helt dött.
Jag löste problemet genom att byta batteri till ett nytt och mätte på batteriet när motorn var igång för att se om den laddade, det gjorde den.
Nu idag fick jag samma problem igen. Jag börjar tror att det är laddningsregulatorn som spökar. Är det möjligt att överhettning eller så gör så att laddningsregulatorn slutar fungera periodvis?
Kan man mäta direkt på laddningsregulatorn på något sätt?
Nu idag efter att jag laddade batteriet och koppla ihop allt igen så funka allt perfekt och den laddade 14v vid 4000rpm så det skall va okej, manualen säger allt mellan 13-15volt = ok.
Vad tror ni? Eller är det bara laddningsregulatorn som har en dålig dag ?
Tacksam för svar