Har du fel på generator eller laddningsregulator finns inga knep typ låga varvtal för att det ska fungera !
Det vanligaste är laddningsregulatorn. För att helt friskriva generatorn som orsak till problemet.
Detta som står i Fettsnoks länk...
Med stillastånde motor.
Ta loss kontakten med de tre (ibland gula) sladdarna från generatorn till laddningsregulatorn.
Mät motståndet mellan sladdarna. Du ska få tre mätningar alla omkring 1 Ohm eller lägre.
(då är det inte avbrott i generatorlindningarna OK)
Mät motståndet mellan sladdarna från generatorn och och ramen på hojen. Det ska vara högt motstånd. Över 1 MOhm. (Är motståndet högt är det inte brända lindningar med kortis generator till chassi, OK)
Sista generator testet. Fortfarande med kontakten från generatorn inte inkopplad. Du startar hojen och mäter när motorn varvar ca 4000RPM spänningen som generatorn ger. Det är växelspänning (AC) När du mäter ska du ha ca 70 Volt AC, mellan alla 3 sladdarna sladd 1 och 2; sladd 1 och 3; sladd 2 och 3.
Klarar generatorn all tre testerna ska du ha 3 låga motstång ca 1 Ohm, 3 höga motstånd, och 3 spänningar tex 65V 70V 72Volt som resultat. Då är generatorn OK.
OCH Det är laddningsregulatorn som är kass.
Om du inte har nån lös sladd , dålig kontakt nånstans, men det har du väl kollat?.
(Jag har gjort allt det här själv och kunde efter testet konstatera, generatorn OK

Laggningsregulatorn alltså kass

Så det blev ny laddningsregulator.)