Problem med laddare.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag har en hp compaq 6715b. När jag plockar ur laddaren och flyttar mig till ett annat rum och sätter in laddaren igen så fungerar oftast inte laddaren. Jag måste rucka på sladden som går in i själva laddaren ett tag och så börjar det ladda igen. När det inte fungerar så låter det som en lastbil som backar utomhus. Väldigt dämpat pipande ljud, jag märkte det faktiskt först för en timma sedan att det var den som lät. Jag har spejat genom fönstrena för att ta reda på vad det är för dåre som backar i cirklar runt huset hela tiden. Men nu insåg jag alltså att det var laddaren som lät.

Är det någon som vet om det här pipandet är någon slags felkod eller nånting? Borde jag springa och köpa ny laddare omedelbums ifall jag inte vill bli helt knullad när jag sitter och skriver mina hemtentor i veckan? Det här är en rätt vanlig modell så jag tänkte att det kanske är någon som har erfarenhet av det hela.

Det pipande ljud du hör är från det switchade aggregatet (transformatorn/drosseln) som inte vill starta. Det är på väg att ge upp, förmodligen svällda kondingar. Det blir så när man ska snika in på tillverkningskostnaderna.

Last edited:
Tack för hjälpen, får bege mig ner på stan här nån dag och köpa ny då antar jag.

Om det nu är kondingarna som är kass, vilket orde synas, så går det ju att byta. Om man nu vill/vågar.

Om det nu är kondingarna som är kass, vilket orde synas, så går det ju att byta. Om man nu vill/vågar.
Jag har ju själv gått elektronik för många år sen men jag har inte hållit en lödkolv sen jag gick ut 2002 så jag tror inte jag ska försöka laga någonting som är inkopplat 24/7 och kan börja brinna när jag sover.:gnissla

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg