andreas76
http://www.arj.se/ktm
Hejsan!
Jag har precis inhandlat en KTM 640 LC4 Prestige -04.
Idag när ja skulle starta den,så blinkade neutrallampan lite svagt och sedan slocknade hela displayen.. stängde av o satte på tändningen men displayen va helt svart...
Efter att ha stängt av /satt på tändningen ett par ggr så tändes displayen,MEN neutrallampan tänds inte när ja har friläge i...??
Jag måste ha kopplingen inne för att kunna starta,så hojen tror alltså att ja har växel i..
Ringde till Superbike och frågade om dom visste va de kunde vara,fick då till svar att ja skulle kolla kablarna som går in bakom kåpan för främre drevet. Kollade där men allt såg bra ut..
Någon som har nå´n idé på va de kan vara för fel?
Jag kollade oxå säkringarna och om de va nått glapp uppe i batteriet,men allt såg bra ut...
Se´n såg ja en grej när ja hade plockat bort kåpan över framdrevet,Drevet har skrapat i svingen
??
Ser ut som org.drevet eftersom färgen sitter kvar på muttern och axeln som håller drevet.
Nå´n som har nå´n idé hur detta kan ske?
Kan tillägga att hojen har gått 100mil.
Jag har ju garanti kvar på hojen,och detta borde väl vara fabriksfel, eller?
Mvh Andreas
Jag har precis inhandlat en KTM 640 LC4 Prestige -04.
Idag när ja skulle starta den,så blinkade neutrallampan lite svagt och sedan slocknade hela displayen.. stängde av o satte på tändningen men displayen va helt svart...
Efter att ha stängt av /satt på tändningen ett par ggr så tändes displayen,MEN neutrallampan tänds inte när ja har friläge i...??
Jag måste ha kopplingen inne för att kunna starta,så hojen tror alltså att ja har växel i..
Ringde till Superbike och frågade om dom visste va de kunde vara,fick då till svar att ja skulle kolla kablarna som går in bakom kåpan för främre drevet. Kollade där men allt såg bra ut..
Någon som har nå´n idé på va de kan vara för fel?
Jag kollade oxå säkringarna och om de va nått glapp uppe i batteriet,men allt såg bra ut...
Se´n såg ja en grej när ja hade plockat bort kåpan över framdrevet,Drevet har skrapat i svingen

Ser ut som org.drevet eftersom färgen sitter kvar på muttern och axeln som håller drevet.
Nå´n som har nå´n idé hur detta kan ske?
Kan tillägga att hojen har gått 100mil.
Jag har ju garanti kvar på hojen,och detta borde väl vara fabriksfel, eller?
Mvh Andreas