Och nu är du 12 år eller?kim s skrev:Jag har gått på krogen och druckigt enda sen jag varigt 16 år och aldrig blivigt stoppad![]()
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Och nu är du 12 år eller?kim s skrev:Jag har gått på krogen och druckigt enda sen jag varigt 16 år och aldrig blivigt stoppad![]()
![]()

kim s skrev:Jag har gått på krogen och druckigt enda sen jag varigt 16 år och aldrig blivigt stoppad![]()
![]()
korvgubbe skrev:Finns ju ett par här på SH som med näbbar och klor hävdar att det inte existerar diskriminering utan att det är invandrarna själva det är fel på...
Markus skrev:Det förekommer en hel del diskriminering....
Han som ägde stället var själv mörkhyad och han jag kände hörde flera gånger hur han instruerade vakterna att inte släppa in för många mörkhyade.
Där jag jobbade mest var ägaren från afrika och själv då mörk.Markus skrev:En kille från Irak som jag gick i skolan med jobbade på ett större ställe i stockholm i disken. Han som ägde stället var själv mörkhyad och han jag kände hörde flera gånger hur han instruerade vakterna att inte släppa in för många mörkhyade.
Ungefär så jag menade!korvgubbe skrev:Ställa artiga frågor: Är det några som spelar ikväll? Är det mycket folk? Kommer det bli fullt? ..o.s.v. Därefter brukar de enkelt fråga hur många man är och släppa in allihop utan den vanliga "visiteringen lumpen style"...
Står alla bara med händerna nedkörda i fickorna och glor i marken när man väl är framme vid entren brukar de syna desto nogrannare...
korvgubbe skrev:Nej, jag har inte hävdat att det finns några onda krogägare. De enda krogägare jag hört talas om är de som vill tjäna så fett som möjligt..
Därmeot är det en jävligt motbjudande tanke att att t.o.m invandrare som driver krogar portar invandrare för att få dit svenskar..
hade jag och mina kompisar stängst ute från sammhället på det viset skulle jag knappast bli någon tacksam, nöjd och välkammad korgosse..

Markus skrev:Angriper man inte problemet från fel håll, som man gör nu och lastar över ansvaret på krogägarna? Vems är ansvaret - egentligen? Jag vet faktiskt inte.
Visst är det motbjudande, men verkligheten ser ut ungefär så. Tydligen så är krogägarnas mardröm att det kommer in muslimer, de dricker inget........![]()
kim s skrev:Jag har gått på krogen och druckigt enda sen jag varigt 16 år och aldrig blivigt stoppad![]()
![]()
benrangel skrev:Och se vad det har gjort med dig.

kim s skrev:Det har gjort mig till en välanpassad individ i samhälet som stavar helt perfekt![]()
![]()
benrangel skrev:
Zana skrev:Tänk på det, det är _er_ det hänger på. Om man vill lösa roten på problemet dvs...
Blip skrev:Nu tror jag inte att du menar som det låter, men vad hände med individens ansvar? Det är väl ändå inte bara vissa individers ansvar att lösa diskrimineringsproblem och attityder.
Markus skrev:Det förekommer en hel del diskriminering, dock inte lika mycket som det framstår som i media. Oftast när jag går ut så är det minst en mörkhyad med, jag tror att det blivit problem två, max tre, gånger.
Det som egentligen är intressant är varför det förekommer. Är krogägarna onda? Är vakterna onda? Problemet är att nog snarare att ställen med hög andel mörkhyade skrämmer iväg de med mindre mörk hy.
En kille från Irak som jag gick i skolan med jobbade på ett större ställe i stockholm i disken. Han som ägde stället var själv mörkhyad och han jag kände hörde flera gånger hur han instruerade vakterna att inte släppa in för många mörkhyade. Just på det stället har det varit problem för folk jag känner som har en mörk hy. Således är det knappast krogägarna eller vaktgernba som bryr sig, ägaren vill tjäna maximalt med stålar och vakten gör som han blir tillsagd om han vill komma dit och jobba igen (samt vill ha en så lugn kväll som möjligt).
|
|
HJC stärker kundrelationen
Pressrelease från HJC Helme... |
|
|
Sportsterbygge i nästa nummer
I Allt om MC nummer 8 komme... |
|
|
Dags för gräsgasa hos Hydet
Den 1 augusti kör Hydet MC ... |