Problem med KLE 500

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Ort
I Skogen :D
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Hade till o börja med som jag trodde startmotor problem med sambons KLE 500 från 92.
Se denna tråd: Länk


Men när jag plockade bort kåpan för att se bendix drevet och kedjan
vid generatorn och svänghjulet så såg jag att det började droppa olja.

När jag tog bort kåpan var det ca 0,5- 1 dl olja i det utrymmet.

Är detta ett dåligt tecken eller ska det vara olja där?
Såg en oljeledning gå till vänster om svänghjulet kanske den som läcker har inte undersökt vidare.

Som vanligt var batterit dött i digital kameram återkommer med bilder senare.

Om det är något allvarligare vad kan en likvärd motor kosta på någon skrot?
 
TooL skrev:
2217742 Hade till o börja med som jag trodde startmotor problem med sambons KLE 500 från 92.
Se denna tråd: Länk


Men när jag plockade bort kåpan för att se bendix drevet och kedjan
vid generatorn och svänghjulet så såg jag att det började droppa olja.

När jag tog bort kåpan var det ca 0,5- 1 dl olja i det utrymmet.

Är detta ett dåligt tecken eller ska det vara olja där?
Såg en oljeledning gå till vänster om svänghjulet kanske den som läcker har inte undersökt vidare.

Som vanligt var batterit dött i digital kameram återkommer med bilder senare.

Om det är något allvarligare vad kan en likvärd motor kosta på någon skrot?


http://www.spinnin-wheel.se/ finns lite beg. motorer, ligger i pris från 3.800:- till 16.000:- Fast det kanske inte fanns nån som passar dig där?

"Eventuellt kan vi ta din defekta motor i inbyte. Inbytespriset är ca. 10-30% av köpesumman, beroende på vad det är för fel på din motor."
 
Är nog ingen fara. Har så på båda mina cyklar och dom snurrar för fullt. Antar att oljan är där för kylning av generatorn. Har nu plockat ihop min KLE efter renovering av startmotorn och den blev som ny med nya kol.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top