problem med kicken på husan!

Macka'n

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
ingen för tillfället:(
Är det nån som vet om kicken brukar kärva? :va (04:an) Den är helt stum? Har inte skruvat isär och kollat!

Jag hade också problem att kicka igång min husaberg -04, den kändes väldigt stum, men om man väger 0,1 ton eller mer så ska det nog inte vara några problem.
:tummenupp

Tyvärr så är det inte så enkelt! Har försökt med det, Kompisen är en tungviktare :hihi

Det är relativt mycket komp i hojen och om motorn inte gått så långt så kan den vara tung att kicka runt när man ska hitta kompläget.

Testa om det är trögt även om du drar in manuella dekompen, det ska det ju inte vara och då kan du ju säga att det kärvar ngnstans, men frågan är om det är kicken? Det finns ju en hel del fler komponenter som kan ställa till det om man säger så...

I övrigt handlar det om teknik, inte styrka eller tyngd när man kickar igång en Husa.

Lycka till! :)

Har läst massa trådar om 650s som är helt omöjliga att kicka runt. Min 501a känns inte alls svår att få runt, en annan sak att lyckas starta den. Kan det verkligen vara så stor skillnad på dessa 150cc? :va

Grooov här på forumet hade problem med samma sak, dock när hojen var kall. Prova att byt motoroljan till någon annan.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt