Problem med Keihin fcr

• Thread starter Thread starter zx
  • Start date Start date

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Jag har keihin fcr 35mm monterade på min hoj,men jag har lite problem ibland och det är om jag tex. startar hojen och låter den gå en stund och ev gasar till litegrann.Nästa gång jag ska starta den så kan den gå på 3 burkar tills den blir varm.Detta händer ej om hojen är genomvarm.Jag vet att acc pumparna kan ställa till problem,men kan man göra nåt åt så att den ej surar om man startar den en kort stund.Det sitter helt nya stift i.

DimEnsion skrev:
2139605 Aaa, asså jag säger bara det. Det är viktiga grejjer. Eftersom du sätter på större fögge, så måste kolven gå upp och ner snabbare = mer acc och topp.
Så därför spänner man kolvuppstötarfjädern så den blir hårdare.
Obs inget för nybörjare.
Har aldrig bytt storlek på förgasare. Vart sitter denna i motorn? Hur vet man hur mkt man ska ändra vid byte till annan förgasare?

DimEnsion skrev:
2139608 Den fjädern sitter på vevstaken, som drar ner kolven när den åker upp.
Finns att köpa på scooter-attack.com. Dom fjädrarna andvänds till kopplingen på scootrar, för att gräppa vid ett visst antal rpm. Exakt likadana som kolvuppstötarfjädern. Tycker du ska köra på gula fjädrar.

sorgligt att det finns människor som e så duktigt oseriösa.. är det inte ett forum för o hjälpa folk..

Bhult skrev:
2139635 sorgligt att det finns människor som e så duktigt oseriösa.. är det inte ett forum för o hjälpa folk..

Jag tyckte det var skit skoj jag.... :D
Högklassig humor i klass med komprestionspulver! :tummenupp

Men jag som inte har nån humor kan väl ge ett tips...
Prova att slå av soppakranen och torrkör förgasarna innan du ska låta den stå ett tag...
Har kört med FCR 39 or och 41 or på mina hojar.
Stog den en vecka så fick man tamejtusan dra den efter bilen för att den skulle hoppa igång!

Misstänkte att det var flotörnålarna som sipprade igenom lite och surade ner stiften...
Så om du torrkör fuggarna och lämnar hojen så till nästa körtillfälle så ser du om den är mer lättstartad!
Är det så så lutar det åt flotörnålarna!
Testade aldrig på min hoj eftersom jag alltid glömde det men misstankarna mot flotörnålarna fanns där hela tiden! :3freak

Det konstiga är att om jag vart ute och åkt och ställer ifrån mig hojen,så startar den direkt nästa dag.Problemet är om jag startar den en liten stund och stänger av den.Ska jag sedan starta den nästa dag så kan den gå på tre burkar.För övrigt så är den lättstartad ,behöver inte en använda gasen även om den stått länge.Jag tänkte om den ev. går för fett på lågvarv.

Jag har exakt samma problem på min fzr.
Den startar ganska direkt men dör efter nån sekund. sen är det omöjlig att få igång, så det gäller att hålla igång den.

Vet inte,hände försat gången igår.Men den har en tendens att gå lite dåligt om man gasar på lite innan den har blivit genomvarm.

Fick en förklaring idag att det troligen är acc pumparna som pytsar in lite för mycket soppa när den är kall,så helst ska man inte lägga av den direkt.Då kan stiftet slå igen.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg