Problem med köp av importerad hoj??

Vill du bara åt räddningen så finns det hyfsat billiga assistanceförsäkringar som löser det, tror jag betalar 360 kr/år för en från Falcks. Täckte transport av biken o två dagar på hotell medan den blev fixad o somras.

Vill du bara åt räddningen så finns det hyfsat billiga assistanceförsäkringar som löser det, tror jag betalar 360 kr/år för en från Falcks. Täckte transport av biken o två dagar på hotell medan den blev fixad o somras.
Dock kan det vara skönt med halvförsäkring om man vill åt stöldskyddet på samma gång, kan liksom bli en bonus till assistansbiten om inte annat :tummenupp

Jag tror också faktiskt det är med försäkringen att göra för vissa försäkringsbolag ersätter inte skador på hojen :(

Men jag antar att du ska bara trafikförsäkra den i och med att den är en gammal hoj:)

Vilka bolag ersätter inte skador på privatimporterade hojar?:confused:

Ang ts fråga: om hojen är fräsch så spelar det ingen som helst roll att den är importerad. Om den har svenska plåtar och regpapper så är den godkänd för svensk trafik.

Verkar knepigt att potentiella köpare skulle backa ur bara för just den detaljen...

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...