Tjena!!
Behöver hjälp då jag och min kompis håller på med hans Husa (650 -01:a)
Den tar in vatten i motorn... frågan är var?? vi har bytt packboxen till vattenpumpen utan resultat. Nu har vi lyft toppen och hoppas på att det är packningen som läcker,det var fullt med pyttesmå vattendroppar på packningen när vi tog av toppen...Men det verkar som läcker ganska mycket för häller man i ny olja så räcker det med att kicka 3 ggr. så är all olja ljusbrun när man tappar ur den. I med ny olja och kicka 3 ggr. samma visa igen
.Motorn var helt nyrenoverad när han köpte den och den har inte gått många timmar sen dess.. verkar stämma oxå för kolven såg helt ny ut och på kam,ventiler och kedja fanns det inget tecken på slitage. nu står vi med ny topppackning och vet ej om vi ska chansa och skruva ihop den eller inte.
Är det nån här som har råkat ut för samma sak?? Vad ska vi göra??
Hjälp oss nu snälla så vi får fart på husan.
Behöver hjälp då jag och min kompis håller på med hans Husa (650 -01:a)
Den tar in vatten i motorn... frågan är var?? vi har bytt packboxen till vattenpumpen utan resultat. Nu har vi lyft toppen och hoppas på att det är packningen som läcker,det var fullt med pyttesmå vattendroppar på packningen när vi tog av toppen...Men det verkar som läcker ganska mycket för häller man i ny olja så räcker det med att kicka 3 ggr. så är all olja ljusbrun när man tappar ur den. I med ny olja och kicka 3 ggr. samma visa igen

Är det nån här som har råkat ut för samma sak?? Vad ska vi göra??
Hjälp oss nu snälla så vi får fart på husan.