Problem med hojen=(

mastacee

Ny medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Jönköping
Hoj
KTM duke 620
Hej på er!!!
Har knapt gått en vecka sen jag köpte min KTM duke 620 95 års model.
Har redan konstanterat dessa problem.
1.packningen till fram gafflen läcker olja.
2.läcker olja vid påfyllnings områdett till den vanliga oljan.
Och den tredje som jag kommer behöva nåns hjälp med.
Ok here goes,grejen är denna först och främst är det ingen el start utan kick.
Skulle åka iväg från mitt hus som vanligt,allt funkade bra,kom fram till en korsning,gasade lite lätt.Sen helt plötsligt small det till i ljuddamparen.
Försökte kicka igång den men han ville inte starta fick ingen kontakt med el systemet.
Nu står den i garaget,Vad kan det vara för nåt fel?Har haft problem med glap till elen,men vet inte riktigt om det är just det.Kan det vara tänd stifet eller kanske kondusatorn?Är tack sam för alla svar.
Är min första hoj och kan inte så mycket om mekandet...
 
Låter som om du fick soppa iljuddämparen och den tände där. Beror nog på glapp i elsystemet eller att tstifet dog.
 
Byt stift till att börja med!
1. Ang. framgaffeln så är det bara att byta packboxarna och fylla på med ny olja.
2. Vart? Mer specifikt..

(Ps, lägg såna här trådar i motard-forumet, de brukar ha bra koll där)
 
Kolla och se så att du inte skjutit loss fuggen.. Bruka hända på gamla ktm:er..

//Smålis
 
Ang framgaffeln!

Prova först detta:
Peta upp damskyddet ( den svarta skrapringen som du ser på benet) och gör rent under dammskyddet.
Sen så tar du ett 0.15 mm bladmått och petar försiktigt ner det mellan inner benet och packboxen som sitter inuti benet.
Dra sedan runt bladmåttet ett par varv för att få bort ev smuts som kan orsaka läckage!

Detta brukar funka klockrent..... Men fortsätter det att läcka är det bara att
renovera gaffeln tyvärr....

/

M
 
Har du inget "öppet" köp eller ångerrätt som köpare,var felen där redan må tro när du köpte hojen?.1 vecka gamal begagnad hoj bara.
 
Öppet köp?

Säljes i befintligt skick brukar de väl vara eller...
 
Har haft en likadan! Kan vara et helv... att få igång den när det börjar att krångla. vet du att det är fel på elen? skruva ur tändstiftet (du måste ha en special 18" hylsa för att få ut det. sätt på tändhatten och dra runt motorn med tändningen på och kolla om du har gnista.
Har du gnista=inget elfel i tändningen. om du har gnista byt ut stiftet.
bra tips är att alltid när den e kall full choke RÖR inte gasen ock kicka ordentligt 1-3 gånger så ska den starta lätt! om den blir sur, använd decomp handtaget och kicka ca 10 gånger så att du luftar ur motorn och prova igen.

lycka till.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top