Joel82
Ny medlem
Hejsan!
Ställde lite frågor här för nästan ett år sen och fick mycket bra svar då så tänkte prova igen!
köpte min Honda CRF450 för nästan ett år sen, körde ras och byggde upp under sommarn och hann köra lite i höstas, men i vintras köptes ett motardkitt via blocket.
svarta Enkeifälgar i aluminium (honda org?)
iaf, fram funkar de kalas men bak var det lite trix innan jag lyckades få bromsskivan att snurra fritt (en bricka som låg på fel sida om oket på axeln)
Men det är på drivsidan jag får problem! upptäckte igår att distanserna verkar fela! slitna distanser och sen hade ett lager skärt, (inte hjulaxellager utan lagret som centrerar ryckutjämnaren)
så vet någon vart jag kan beställa nya distanser? och har nån stött på att lager används till att hålla ryckutjämnaren in mot centrum? eller ska ryckutjämnaren hållas med org distans?
skulle uppskatta om nån hade bild på en korrekt hjulaxeldistans på drivsidan bak till CRF
sen en bonusfråga, jag upplever att svingen får "töjas" isär för att få in hela paketet.. hur farligt är det vid körning sen? nån mer som får bända isär svingen för att få in hjulpaketet?
tacksam för eran expertis..
Ställde lite frågor här för nästan ett år sen och fick mycket bra svar då så tänkte prova igen!
köpte min Honda CRF450 för nästan ett år sen, körde ras och byggde upp under sommarn och hann köra lite i höstas, men i vintras köptes ett motardkitt via blocket.
svarta Enkeifälgar i aluminium (honda org?)
iaf, fram funkar de kalas men bak var det lite trix innan jag lyckades få bromsskivan att snurra fritt (en bricka som låg på fel sida om oket på axeln)
Men det är på drivsidan jag får problem! upptäckte igår att distanserna verkar fela! slitna distanser och sen hade ett lager skärt, (inte hjulaxellager utan lagret som centrerar ryckutjämnaren)
så vet någon vart jag kan beställa nya distanser? och har nån stött på att lager används till att hålla ryckutjämnaren in mot centrum? eller ska ryckutjämnaren hållas med org distans?
skulle uppskatta om nån hade bild på en korrekt hjulaxeldistans på drivsidan bak till CRF
sen en bonusfråga, jag upplever att svingen får "töjas" isär för att få in hela paketet.. hur farligt är det vid körning sen? nån mer som får bända isär svingen för att få in hjulpaketet?
tacksam för eran expertis..
