Problem med grc som går dåligt.....

hedghog

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
R6 -99
Har en GRC luftkyld standard som efter att ha gått 4-5 varv börjar att kosta och gå dåligt vid belastning. Fick hjälp av en kunnig som trodde att den gick för varmt pga att kopplingen var slut. Jag har bytt koppling och så nu och efter "regelrätt" inkörning av kopplingsbackarna på jämn / lugn gas ca 3x 5 minuter och sedan svalning så går den skit dåligt. Den varvar inget och jag har ställt kopplingen att ta som den gjort förrut. Inga problem med det utan när väl kopplingen har greppat i trumman så orkar den acca ca 10-15meter och sedan varvar den inte mer utan går riktigt dåligt.......

Har funderat lite på om stiftet har varit på gång att gå och att den gått sämre och sämre när den blivit varmare (pga kopplingen) men att man kan ha brännt det helt i och med inkörningen???


Några tips??
 
Om stiftet är slut brukar den va svårstartad, min GRC käkar stift, ändra gnistgapet från 0.7 till 0.5 så brukar den gå ett tag till på det stiftet.

Kolla luftfilret och även soppafiltret, i värsta fall plocka ner förgasaren och blås rent med tryckluft.

Använd melittafilter i tratten när du tankar så slipper du skit i förgasaren.
 
när du har av förgasaren så ploka av kranen från förgasaren och ta bort pakningen den brukar gå sönder o täppa till..sen skruvar på kranen igen :banana
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top