Problem med grc som går dåligt.....

hedghog

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2003
Hoj
R6 -99
Har en GRC luftkyld standard som efter att ha gått 4-5 varv börjar att kosta och gå dåligt vid belastning. Fick hjälp av en kunnig som trodde att den gick för varmt pga att kopplingen var slut. Jag har bytt koppling och så nu och efter "regelrätt" inkörning av kopplingsbackarna på jämn / lugn gas ca 3x 5 minuter och sedan svalning så går den skit dåligt. Den varvar inget och jag har ställt kopplingen att ta som den gjort förrut. Inga problem med det utan när väl kopplingen har greppat i trumman så orkar den acca ca 10-15meter och sedan varvar den inte mer utan går riktigt dåligt.......

Har funderat lite på om stiftet har varit på gång att gå och att den gått sämre och sämre när den blivit varmare (pga kopplingen) men att man kan ha brännt det helt i och med inkörningen???

Några tips??

Om stiftet är slut brukar den va svårstartad, min GRC käkar stift, ändra gnistgapet från 0.7 till 0.5 så brukar den gå ett tag till på det stiftet.

Kolla luftfilret och även soppafiltret, i värsta fall plocka ner förgasaren och blås rent med tryckluft.

Använd melittafilter i tratten när du tankar så slipper du skit i förgasaren.

när du har av förgasaren så ploka av kranen från förgasaren och ta bort pakningen den brukar gå sönder o täppa till..sen skruvar på kranen igen :banana

Back