Problem med GoPro

Kan den hantera ett så stort kort då? Vet att min gamla hjälmkamera inte fixar mer än 2GB.

Kan den hantera ett så stort kort då? Vet att min gamla hjälmkamera inte fixar mer än 2GB.

32 GB är maximalt vad den ska klara enl spec. Har inte varit i kontakt med Kjell & Co än, men kommer att göra det kommande vecka om jag kan utesluta andra felkällor. Misstänker att det är minneskortet som är felkällan. Ska testa med en kompis så att vi kan utesluta det.

Har fått samma problem, slår av sig själv efter ca 3 min. Varför skulle de va minneskortet som strular.

Bara en misstanke jag har. Har du något annat förslag? Är det fabrikationsfel på GoPro kameran eller batteriet kanske. Är öppen för förslag. Har inte hunnit testa kameran direkt. Skulle gärna utesluta fel på kamera och batteri, men tänkte att minneskortet kunde vara en bra början då det inte är första gången jag hör talas om problem med just minneskort till dessa kameror.

Jag tror det är hårda stötar som kameran inte tål. Åkte på åsen o hade kameran på tanken stumt monterad. Slog av tidigare än den gjort på andra banor,typ gotland. En gissning lika god som din!!!

Jag köpte först ett minneskort från clasohlsson, som inte alls funkade så bra. Finns

tydligen olika klasser på minneskort (clasohlsson hade som högst klass 2) GoPro kräver

minst 4. Tror att det måste va ett SDHC kort också, inte vanliga SD...

Till slut hittade jag inne på teknik magasinet en SanDisk Extreme HD Video (klass 6)

en länk --> http://www.pricerunner.se/pl/61-1148341/Minneskort/SanDisk-Extreme-
III-Secure-Digital-16GB-priser

Efter det funkar det hur bra som helst, filmar dock i 720p 60fps, min burk klarar inte av

att spela upp i 1080p, laggar som fan då.

720p räcker gott och väl, wide angel också, enda nackdelen är om man spelar in på

natten, ser absolut nada då, kanske nån bil ljus då och då.

Ha en skön lördag kväll gott folk :slicka

Jag tror det är hårda stötar som kameran inte tål. Åkte på åsen o hade kameran på tanken stumt monterad. Slog av tidigare än den gjort på andra banor,typ gotland. En gissning lika god som din!!!

Har också tänkt på vibrationer, men den borde helt klart klara lite sådant, med tanke på vilken typ av videor man filmat med GoPro kameran. Allt från skidåkning, vågsurfning till motorsport i form av motorcross, roadracing etc.

Jag har hoppat från Västerbron med min kamera i handen. Vågadee inte hoppa mer än 13 meter med kameran ifall de skulle bli nått knas.
Men när jag sen tittar på filmen hemma ser den hur bra ut som helst.

Däremot så hade den delat upp filmen i 2 filer. Men dock inte när jag träffade vattnet, utan när jag va uppe ur vattnet och stog och snacka skit.

Inga svar om några mörker inställningar än?? :P

Låter helt klart som för lågt klassade minneskort. Det måste klara att skriva i klass 4 eller högre:

What size and type of memory card does the camera take?

The HD HERO camera supports SD/SDHC cards up to 32GB (any SD card over 2GB is considered a SDHC card). We recommend name brand SDHC cards with a class 4 rating or higher. The two cards that we mostly use in house, which work well are the Kingston and Patriot brand class 4 cards. We mostly use the 16GB class 4 card, as it gives you the most 'bang for your buck'.

Låter helt klart som för lågt klassade minneskort. Det måste klara att skriva i klass 4 eller högre:

Mitt 32 GB kort är klass 6 från Sandisk med reservation för stavningen på märket. Har funderat på att försöka få tag i ett klass 10, men då får man gå upp ett par hundralappar i pris. Frågan är om det är där skon klämmer eftersom det ska vara tillräckligt högt klassat. Jag filmade i 720 upplösning. Om det stämmer att GoPro är känslig för Sandisk kanske man ska försöka testa något annat fabrikat.

Har vanliga Gopro sämre kvalitet i 720 än vad GoPro HD har?
Typ sämre fps eller nå?

Mitt 32 GB kort är klass 6 från Sandisk med reservation för stavningen på märket. Har funderat på att försöka få tag i ett klass 10, men då får man gå upp ett par hundralappar i pris. Frågan är om det är där skon klämmer eftersom det ska vara tillräckligt högt klassat. Jag filmade i 720 upplösning. Om det stämmer att GoPro är känslig för Sandisk kanske man ska försöka testa något annat fabrikat.

Det är inte klass 6 på läsning då? Korten har ofta två olika klassningar på läs- och skrivhastigheten.

Har vanliga Gopro sämre kvalitet i 720 än vad GoPro HD har?
Typ sämre fps eller nå?

Vanliga GoPro filmar inte i HD alls.

Last edited:
2300kr med dagens valuta, kan det stämma? vad kostade frakten kommer du ihåg det?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti