problem med gixxer

forrest

har en berguv i huvudet
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
gixxer
hoppas någon har en teori eller har varit med om något liknande..

va ute o körde idag när jag kom hem stängde jag av hojen o gick o öppnade garaget...

sen startade inte cyckeln mer.

den var rätt varm 106 grader enligt displyen men startmotorn drev runt första försöket o då tände den till en gång andra försöket lät det som om startmotorn inte orkade dra runt.

lät hojen kallna så när den va nere i en 70 grader försökte jag på nytt men den verkade fortfarande inte orka runt. stog inte o malde med den eller nått som kunde dra ur batteriet provade ett par gånger o började sen felsöka.

såg att klockan hade nollställde sig själv varje gång jag tryckte på tändningen.

kollade alla sladdar till batteri o det var kontakt o ingen oxidation värd att nämna. bränsleslang o tändhattar satt på plats o ingen soppa doft eller annat lustigt va jag kunde se.

några teorier eller förslag på var jag ska börja leta?

mvh J

Hej
Låter som batteriet är tomt på ström. Har du tillgång till voltmeter? Isåfall mät spänningen över batteriet. Om batteriet är tomt är nog batteriet paj, ELLER fel på spänningsregulatorn ELLER båda...
Vilken typ av batteri har du? Kan man fylla på batterivatten?
Om du slår på tändningen, orkar lyset lysa då? Sitter jordsladden från motor till chassi/batteri på plats?
"Klockan nollställdes när du tryckte på tändningen". Va? Man brukar vrida på tändningen, ELLER trycka på startknappen. Vilket av dessa två nollställde klockan?

Lycka till...

slut batteri,:mad: Om det går, kollade du hur mycket vätska du har i batteriet ?

Torrkokad. Bara att byta till ett nytt.

Hej
Låter som batteriet är tomt på ström. Har du tillgång till voltmeter? Isåfall mät spänningen över batteriet. Om batteriet är tomt är nog batteriet paj, ELLER fel på spänningsregulatorn ELLER båda...
Vilken typ av batteri har du? Kan man fylla på batterivatten?
Om du slår på tändningen, orkar lyset lysa då? Sitter jordsladden från motor till chassi/batteri på plats?
"Klockan nollställdes när du tryckte på tändningen". Va? Man brukar vrida på tändningen, ELLER trycka på startknappen. Vilket av dessa två nollställde klockan?

Lycka till...

batteriet går inte att fylla på. Ljus o allt funkar även helljus. Laddade batteriet under natten till idag dock ingen resultat ska prova med ett nytt...
Min laddare ska enligt manualen känna av om ett batteri är defekt och vägra ladda det men inget lustigt där heller.

Klockan nollställs när jag trycker på startknappen, ursäkta om jag var otydlig

Kablaget sitter som det ska, inga synliga skador eller dylikt som kan försämra kontakt vad jag kan se..

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon