Problem med Gixxer 93:a

trywall

Maxstyrka Radio
Gick med
6 May 2009
Ort
Tenhult
Hoj
1998, Kawasaki ZX9R
Hej!

Jag har en Suzuki Gsxr 1100W -93,
När jag kört en sväng så den blivit varm, och håller jämn
hastighet, 100-110 km/h så börjar den att rycka, den uppför sej exakt som om jag håller farten och vrider av tändningen och vrider på den igen direkt, detta resulterar till att det blir en ryckig färd kan jag lova!
Skit jobbigt, någon som känner till detta problem eller har varit med om det?? tacksam för svar då den varit så sedan jag köpte den förra våren.:huvet

Mvh Jimmie
 
Last edited:
Det verkar som din maskin går fett.

Skjuter den ut svarta rökpuffar om du gasar till?
Svarta stift?
Igensatt luftfiler?

Sitter det Dynojet delar i föggarna?
OM du har det så är en felkälla att nålar och emulsionsröret blivit slitna och ger fet bränsleblandning som märks när motorn är varm.
Min uppförde sig liknande och tog bort "dynojunket" och den gick bättre. Men då måste man ha orginalgrejorna trotternålar, fjädrar, munstycken.
GSX1100RW + Dynojunk = fungerar tyvärr oftast dåligt.

Om du inte har dynojet i.
Det finns en luring på RW , om du kollar ner på föggebryggan på vänster sida (när du sitter på hojen), kolla chokefunktionen med att dra den fram & tillbaka.
Kolla nere på föggarna så ser du en axel som påverkas av ckokereglaget.
När du vrider så att choken är helt av så skall axeln oxå vara helt tillbakadragen. Det är inte alltid den går in helt så den ligger å chokar hela tiden.

På min så låg en slang i vägen som gjorde att choken inte gick att stänga av helt.
 
Nej fett går den inte, utan detta är snarare ett elektriskt fel då
varvräknaren går i botten!

och inga svarta puffar eller något, den surar inte ner sej alls,
startar jätte lätt hela tiden osv, luktar inte soppa.
 
Är symptomen enbart när den blivit varm... vet du att det beror på värme. Det kan vara allt från att batteriet är torsk och blir antingen kortslutet eller avbrott i det - till att svarta-lådan håller på att ge upp till att tändspolarna har pissig isolering eller lindningarna håller på att kortslutas pga av värmeutvidgning - eller att ett eller flera tändstift har sprickor/är trasiga och kortsluter strömspiken som ska bli gnista. Det kan även vara kortslutning i kablarna från signalgeneratorn på högersidan upp till svarta-lådan - eller att signalgeneratorn torskat.
 
Idag kollade jag på lite möjliga orsaker till att den hugger och beter sej konstigt,
hittade en skadad sladd till halgivaren nere vid vevaxeln, den som enligt reservdelsmannen inte fanns på min hoj......??
Men sen iaf när hojjen skulle startas, vilket den gjorde fint efter service med tändstift och olja, så lyser mina blinkers hela tiden, halvljusen glöder lite grann bara, p-ljuset fram blinker i samband med att man blinkar, samt att helljus indikeringen i intrumentet lyser hela tiden men helljuset funkar inte alls.....
Konstigt fel?? Va fan kan ha hänt här då?
Inga lösa sladdar eller något,

Idag kollade jag på lite möjliga orsaker till att den hugger och beter sej konstigt,
hittade en skadad sladd till halgivaren nere vid vevaxeln, den som enligt reservdelsmannen inte fanns på min hoj......??
Men sen iaf när hojjen skulle startas, vilket den gjorde fint efter service med tändstift och olja, så lyser mina blinkers hela tiden, halvljusen glöder lite grann bara, p-ljuset fram blinker i samband med att man blinkar, samt att helljus indikeringen i intrumentet lyser hela tiden men helljuset funkar inte alls.....
Konstigt fel?? Va fan kan ha hänt här då?

Inga lösa sladdar eller något :huvet
 
Last edited:
Hittade felet efter en bra stund. Sålde dock hojen 2012 men det visade sej att det vibrerade nere vid stödet.
En helt opimal vibration för att få stödet att hoppa.
Därav problemet.
Byggde upp en lite större klack på stödet, och vips så va problemet löst.
 
Ibland är det enkelt (när man väl hittar det)

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top