Problem med FZR 1000 -88

eighty-eight

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2005
Hoj
Yamaha FZR 1000 -88 , Harley Davidson Street-Dragbike
Har problem med att få hojen att gå som den ska. Har en Yamaha FZR 1000 från -88. Den är lättstartad och går bra så länge man håller lite varv släpper man däremot ned den på låga varv tex vid stadskörning eller rödljus, beter den sig som om det vore tomgång vid fullgas när man ska dra på igen. Släpper man av på gasen dör den bara. Choken gör ingen som helst skillnad. Tyckte först att det verkade som ett förgasar problem. Skruvade isär och kollade, mycket riktigt hängde sig två av dem, fixade till det och passade på att göra rent alla fyra byta nålar och synkronisera. Det hjälpte inte det minsta, samma problem igen. Borde väl vara pumpen då tänkte jag och bytte styrrelät tilll den, ingen skillnad. Lånade kompisens pump och kollade om det var hela pumpen som var kass, men inte heller det gjorde nån skillnad. Kanske kan vara vevaxellägesgivaren som gett upp då men det gick inte bättre efter att ha bytt den heller. Nu börjar det ta slut på ider om vad som kan vara fel från min sida.

Det enda jag kan tänka mig nu är att cdi-boxen är lite knasig. Så är det någon som har en sådan till övers man kan köpa loss och prova med skulle jag bli enormt glad.

Eller finns det någon här som haft liknande problem är jag enormt tacksam för information, tankar och ideer om vad felet skulle kunna vara.

Tack för tipset men det tror jag inte. Hade isär motorn och renoverade växellådan och bytte kamkedja när jag köpte hojen, då kollade de ventilerna och de var det inget fel på. Dessuom startar min hoj alltid om jag har full gas, går visserligen bara som på tomgång när den krånglar men, låter man den stå avstängd en stund efter den krånglat så startar den å går som den ska igen tills man måste "krypköra" igen. Ska ändå kolla upp både stift å ventilspel för att vara på säkra sidan.

Jimmy.F skrev:
Låter som om insugsgummina läker!!
Kolla de!
Har värmt på insugningsgummina med värmepistol på fuggarna och sedana i burken så de sitter som gutet så det är jag starkt tveksam till men ska kolla en extra gång

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna