Problem med filmer som 'hackar'..

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Har nu tankat ner ett par olika filmer som alla 'hackar' i bilden. Ljudet är som det ska men bilden är liksom skakig. Enligt GSpot har har jag rätt Codec till både bild och ljud men ändå får jag det inte att lira. Testat både mediaspelaren och Power DVD.

Nån som har en aning om vafan problemet är?

Plåtniklas skrev:
Har nu tankat ner ett par olika filmer som alla 'hackar' i bilden. Ljudet är som det ska men bilden är liksom skakig. Enligt GSpot har har jag rätt Codec till både bild och ljud men ändå får jag det inte att lira. Testat både mediaspelaren och Power DVD.

Nån som har en aning om vafan problemet är?

Nä men så har polaren också när han ladda hem mina filmer som jag gjort :confused:

Kan vara att du har för många codecs installerade så dom tar ut varandra på det sättet. Försök att ta hem Nimo Codec pack. Kommer inte ihåg vilken version av den som är bäst dock. Kan kolla där hemma.

M.G.F skrev:
Kan vara att du har för många codecs installerade så dom tar ut varandra på det sättet. Försök att ta hem Nimo Codec pack. Kommer inte ihåg vilken version av den som är bäst dock. Kan kolla där hemma.

Så kan det nog vara. :)

jag hade en film som hackade... då spelade jag den i VLC spelaren, så funkade d perfekt! :)

Har aldrig fattade varför man kodar en film i wmv istället för mpg, avi osv..

:kocko

M.G.F skrev:

Men när du installerar så markera BARA audio- och video-codecs, dom ska vara helt svartmarkerade, bocka av resten för annars kan det bugga sig

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!