Problem med FF & Sporthoj!

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Fått nå skumt med FireFox VS. Sporthoj. Efter två-tre min så kan jag inte klicka mig vidare. När den fastnar i FF är de inga problem att gå över till Explorer och fortsätta surfa där.

Klickar man på något så kommer den där tänkande ringen i Vista fram & den där lilla statusbaren likväl. Men inget händer, den bara snurrar & snurrar. Där nere till vänster där de brukar stå "Väntar på sporthoj.com.. Hämtar data från sporthoj.com.. Klar" Osv. är helt blank. Stänger man ner & öppnar upp igen så får man två-tre min till på sig.

Nån som har nån koll?

Last edited:
Jag har mer eller mindre alltid problem när jag surfar på SH.com med ff

Jag har aldrig haft problem med FF3 här på sporthoj.com annat än de få gånger Swedie har ändrat layouten - då lär man trycka CTRL-F5 för att rensa cachen.

Förmodligen är det reklamsajter som inte svarar på tilltal eller använder buggig IE-specifik kod. Installera AdBlockPlus i FF3 och se om det hjälper.

Hmm, kör FF både på min Mac och min PC och har aldrig haft ngt problem med just SH. Som anders säger är det ofta ngn reklamgrej som ställer till det big time.

Ad-Block har jag redan (kanon tillägg!). Men tror jag hitta felet. Tog ner ett script för en annan site och la som tillägg och strax efter det så börja det. Men konstigt att det kan påverka sporthoj då scriptet är skrivet för en annan site & körs via Greasemonkey. Well, får hoppas de funkar nu =)

Om det är några fler som läser här kan jag bara rekommendera AdBlockPlus och inte gamla AdBlock. Det finns många sajter som har AdBlock-upptäckare och beter sig konstigt (rent utav blir utslängd) om man kör med det påslaget.

Om man tidigare kört med Fasterfox-pluginet så är pipelining påslaget, och det är en funktion som vissa webbsidor inte diggar. Prova slå av det genom att skriva about:config i adressraden och trycka enter. Skriv pipelining i filterrutan.

Kolla så network.http.pipelining är satt i status false.

Om du har problem med att FF käkar minne och slöar ner hela burken efter en tids användning, ändra värdet browser.sessionhistory.max_total_viewers till 1 eller 2. Värdet, som standard är -1, bestämmer hur mycket RAM som FF ska använda för caching. Siffran står för hur många sidor den ska hålla i RAM, så om du ställer in värdet 1 så sparar den alltså en sida bakåt i RAM.

De två inställningarna rekommenderar jag alla, då FF rullar mycket sjysstare och förutsägbart.

Om det är några fler som läser här kan jag bara rekommendera AdBlockPlus och inte gamla AdBlock. Det finns många sajter som har AdBlock-upptäckare och beter sig konstigt (rent utav blir utslängd) om man kör med det påslaget.

True, jag kör också Adblock Plus och det fungerar skitbra. Jag är ju trots allt inte på denna site för att läsa massa skitreklam.

Sedan kör jag med Flashblock också, då kan min bandbredd och systemresurser användas till något bättre samt att just flashreklam i många fall kan vara mer störande än statiska bilder.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...