Problem med förgasare på äldre BMW

Spliffmaster

Davie Boiii
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Suzuki gsxr 600 2003
Det är en äldre BMW det handlar om. Problemet är att när man kört med den och stänger av den sen så fortsätter det att ösa bensin genom hålet där trottelnålen sitter. fast jag trycker upp flottören så rinner det fortfarande lite.

Vet inte riktigt hur jag mer ska formulera problemet. Har någon nån susning vad det kan bero på?

Mvh/Spliff

kass nålventil ?

Kan man byta det om så är problemet. det handlar om en 30 år gammal BMW 750. Har vatt polismotorcykel innan. Det skumma är att det inte är alltid det rinner. Men det händer oftast när man stängt av motorn. Mysko problem.

Där munstycket sitter har en gummingpackning gått sönder. Gummiringen sitter runt om munstycket typ. vet inte om det har nån invferkan på varför det forsar ut bensin genom trollehålet !?

Kan man byta det om så är problemet. det handlar om en 30 år gammal BMW 750. Har vatt polismotorcykel innan. Det skumma är att det inte är alltid det rinner. Men det händer oftast när man stängt av motorn. Mysko problem.

Där munstycket sitter har en gummingpackning gått sönder. Gummiringen sitter runt om munstycket typ. vet inte om det har nån invferkan på varför det forsar ut bensin genom trollehålet !?

Nu har ju jag lyckats undvika så gamla beemers,men om en o-ring är trasig är det kanske idé att börja med den.
Finns ju en BMW-tråd med många kluriga gubbs,annars kan du ju ringa till Mc-Proffsen på måndag å prata med Lelle el Kenneth,dom har lång erfarenhet.
Ligger ju iofs i Sthlm,men behöver du nåt så skickar dom.
Alltid en början.
08-882918,eller 08-882919

edit:kolla så att det inte är punka på flottören

Last edited:
Nu har ju jag lyckats undvika så gamla beemers,men om en o-ring är trasig är det kanske idé att börja med den.
Finns ju en BMW-tråd med många kluriga gubbs,annars kan du ju ringa till Mc-Proffsen på måndag å prata med Lelle el Kenneth,dom har lång erfarenhet.
Ligger ju iofs i Sthlm,men behöver du nåt så skickar dom.
Alltid en början.
08-882918,eller 08-882919

edit:kolla så att det inte är punka på flottören

Ja kommer byta ringen i morgon om ja får tag på en. Så kan ja boka av det från listan ia alla fall! Men hur ska de funka i princip. Flottören nere = ingen benisn ska rinna. Flottören uppe så ska det rinna bensin eller?

Sorry, hur ser ja om det är punka på flottören? Har meckat en del me förgasare när ja hade moped, men jag e inte helt kung på de :/

Ja kommer byta ringen i morgon om ja får tag på en. Så kan ja boka av det från listan ia alla fall! Men hur ska de funka i princip. Flottören nere = ingen benisn ska rinna. Flottören uppe så ska det rinna bensin eller?

Sorry, hur ser ja om det är punka på flottören? Har meckat en del me förgasare när ja hade moped, men jag e inte helt kung på de :/

Flottören ska ju stänga nålventilen när nivån är korrekt..
alltså,uppe-stopp,nere-flöde.
om flottören är otät sjunker den,o soppan flödar.
är den av plast,se du om det är bensin i den,är den av mässing får du skaka på den,den ska va tom.

( fan,man stavar ju som en påse skridskor ibland )

Flottören ska ju stänga nålventilen när nivån är korrekt..
alltså,uppe-stopp,nere-flöde.
om flottören är otät sjunker den,o soppan flödar.
är den av plast,se du om det är bensin i den,är den av mässing får du skaka på den,den ska va tom.

( fan,man stavar ju som en påse skridskor ibland )

Jag ska kolla upp det, Tack så jävla mycket!
kan vara unka som du säger. När jag tryckte upp flotören helt. med under "kåpan" av så droppa det lite bara. Ska den sluta rinna helt lr den ska droppa.

Aja. SKa kolla up det du har nämnt i alla fall. sen får jag återkomma ifall problemet inte har hittats o lagats.

tack så jävla mycket än en gång!

Det skumma med det hela är att det inte varje gång rinner över. Men de händer ett par ggr tyvär.

nån som kan tipsa om någon sida eller ställe jag kan få tag i o-ring till munstycke lr nål. Handlar om förgasare.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg