Mors!
Vintern 2005 köpte jag nytt batteri till min knarr. I samma veva köpte jag en Ctek Zafir 90 för att ha som underhållsladdare på vintern.
Förra vintern kom jag på nämnda laddare med att busa med mig. Laddningslampan lös konstant och det bubblade ovanligt mycket ur batteriet. Laddaren var dessutom j#vligt varm! Jag kopplade vid båda tillfällena ur och tillbaks laddaren, varvid den verkade fungera igen.
Tänkte egentligen inte mer på det - hojen startade ju fint förra våren. I november i fjol tog tyvärr säsongen sådär slut igen och laddaren åkte på. Den har stått där och blinkat lite hemtrevligt och sett ut att ha skött sig bra. Runt nyår drog jag runt startmotorn några varv med dödarknappen intryckt, för att flytta runt lite olja i maskineriet, vilket gick helt OK.
Förra helgen tänkte jag få mig en premiär-2009-tur.
Jag blev ju dock rätt snopen när batteriet var i princip tomt. Djonka-djonka-djoo... var allt. Vaffan?! Kopplade på min gamla Fultema 150A-starthjälp vilket gjorde susen och jag fick min eftertraktade MC-tur.
Såhär några dagar senare är där fortfarande bra drag i batteriet (som sedan helgen inte haft någon laddare påkopplad), så det går bort ur misstankarna.
Nu har jag precis skrivit till Ctek och förklarat problemet. Vi får se vad de svarar.
Min fråga nu är ifall någon annan här har råkat ut för liknande problem med Ctek-laddare och hur det löstes iså fall?
Vintern 2005 köpte jag nytt batteri till min knarr. I samma veva köpte jag en Ctek Zafir 90 för att ha som underhållsladdare på vintern.
Förra vintern kom jag på nämnda laddare med att busa med mig. Laddningslampan lös konstant och det bubblade ovanligt mycket ur batteriet. Laddaren var dessutom j#vligt varm! Jag kopplade vid båda tillfällena ur och tillbaks laddaren, varvid den verkade fungera igen.
Tänkte egentligen inte mer på det - hojen startade ju fint förra våren. I november i fjol tog tyvärr säsongen sådär slut igen och laddaren åkte på. Den har stått där och blinkat lite hemtrevligt och sett ut att ha skött sig bra. Runt nyår drog jag runt startmotorn några varv med dödarknappen intryckt, för att flytta runt lite olja i maskineriet, vilket gick helt OK.
Förra helgen tänkte jag få mig en premiär-2009-tur.

Jag blev ju dock rätt snopen när batteriet var i princip tomt. Djonka-djonka-djoo... var allt. Vaffan?! Kopplade på min gamla Fultema 150A-starthjälp vilket gjorde susen och jag fick min eftertraktade MC-tur.
Såhär några dagar senare är där fortfarande bra drag i batteriet (som sedan helgen inte haft någon laddare påkopplad), så det går bort ur misstankarna.
Nu har jag precis skrivit till Ctek och förklarat problemet. Vi får se vad de svarar.
Min fråga nu är ifall någon annan här har råkat ut för liknande problem med Ctek-laddare och hur det löstes iså fall?