Problem med DVD film??

Motocrosser85

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
Suzuki RM-Z450 K8 SM
Jag bränner en film i img-format på DVD+RW skiva, men speciellt i början av filmen så hackar det till med nån sekunds mellanrum. Använder Nero StartSmart och Alcohol 120, brännaren är en NEC ND-2500A, skivorna Traxdata DVD+RW. Vad göra så att det inte hackar till i filmen?? :huvet

prova skivor av andra märke.
Min spelare gillar inte vissa märken och då hackar det.

Mr K skrev:
prova skivor av andra märke.
Min spelare gillar inte vissa märken och då hackar det.

Spela den i datan , händer det samma sak ?

I annat fall kör på andra skivor alternativt köp en nyare DVD-spelare.
Många äldre och framförallt dyrare märken gillar inte billiga skivor.

Provade spela på datorn, inga problem. DVD spelaren är en philips mx-3800d, kanske den inte klarar riktigt av brända skivor då. :confused:

Jag fick så där på några Svcd-filmer som jag brände med Nero , det verkar som att brännaren bränner snabbare än bufferten hinner med :confused: , så det hackade några secunder i början av filmen, efter det så gick filmen felfritt.
Körde med Nec oxå!
Har inte fått så med Traxdata (Dvd), har bara bra att säga om det märket!
//Gumpa

Testade bränna med alcohol 120 på traxdata DVD+R, funka hur bra som helst. Tror att det var nero som ställde till det, läste att just min philips DVD spelare inte riktigt spelar upp det som blivit bränt med nero.

Testa bränna i -R då.
Jag har en sån där dvdspelare som ska ta det mesta, var på väg att reklamera den innan jag insåg att det faktiskt var min brännare som var åt H-E. Den tog ingenting efter ett tag.
Allt jag inte bränt på den går å se.
Hoppas på en ny brännare snart.

Motocrosser85 skrev:
Testade bränna med alcohol 120 på traxdata DVD+R, funka hur bra som helst. Tror att det var nero som ställde till det, läste att just min philips DVD spelare inte riktigt spelar upp det som blivit bränt med nero.
en mycket viktig sak jag glömde att säga är att du ALDRIG ska bränna snabbare än 2x för då ökas risken för fel mycket ...

Mr K skrev:
en mycket viktig sak jag glömde att säga är att du ALDRIG ska bränna snabbare än 2x för då ökas risken för fel mycket ...

När ni nu är inne på dvd:er..... det finns en bugg i dom lite äldre NERO versionerna, kör minst Nero 6.0 så borde allt fungera.

Bränningsstrategin beror på vilken "kod" skivan har, alla dvdr skivor har en kod som identifierar hur mycket spänning, våglängd osv som skall användas vid bränningen, och med en bios uppdatering uppdateras "kod" listan, kör aldrig pirat bios....

Ang MR k tips om 2x kan jag säga att det beror helt på vilken media du har, kör du Ritek G04 eller G05 kan du lugnt köra upp till 6x utan att det blir problem. Andra billiga skivor t.ex "overprints" mao blandade märken bör sorteras upp efter kod innan man börjar bränna, kan ses i t.ex Alcohol -> skiva - visa info

Fatta vilken tid det skulle ta om man bara ska köra i 2x Mr K .....
(om man som jag bränner 15 skivor varje dag..... typ 7 timmar i 2x...)

Gemet skrev:
När ni nu är inne på dvd:er..... det finns en bugg i dom lite äldre NERO versionerna, kör minst Nero 6.0 så borde allt fungera.

I just version 6.0.0 (första builden) finns det en STOOOR bugg. Var någonting i stil med att om man tar bort objekt från det man tänkt bränna så riskerar man att dessa objekt faktiskt raderas från hårddisken rent fysiskt :skrämd. kommer inte ihåg exakt, men nånting åt det hållet.

Jag lånar tråden lite då jag har ungefär samma problem.

Har brännt en ".img-fil" med Nero 6.3.1.15, brännare:NEC ND-1300 FW1.09. Skivor: Monarch DVD-R. Det går bra att kolla på datorns DVD-spelare men inte i "hemmabio-DVD-spelaren". Det är en Philips DV-360 som funkar bra med andra brända skivor av samma märke och som jag brännt tidigare.

Har jämfört en skiva som funkar med en som inte gör det. Skillnaden är att på den som funkar så finns två filer med: video_ts.vob, vts_01_0.vob som inte är med på den andra. Verkar ju logiskt om detta är felet men jag har även jämfört med andra filmer som inte funkar och dom har en jävla massa filer med, bla dessa två och funkar ändå inte. Vad kan det bero på?

Kan man "förhandsgranska" image-filen och se om något saknas redan innan bränningen?

Har provat att bränna image både i DVD Decrypter och Nero, samma sak.

Tacksam för hjälp! TV-kvällen måste räddas! :)

Sajmon skrev:
Kan man "förhandsgranska" image-filen och se om något saknas redan innan bränningen?

Mounta den med Daemon-Tools. Sen kan du utforska den som om det vore en vanlig DVD (högerklicka i den här datorn och välj utforska). Då ser du alla filerna, vob, video_ts etc.

Har kollat en av img-filerna. De ser likadana ut som det som brännts varför det borde vara nåt annat fel. Så jävla sjukt när det bara slutar funka.

Fler tips någon?!

Kanske en "longshot" men va fan!
Är det inte så att Imgén är NTSC & din "vanliga" dvd bara tar PAL?
Nero brukar ju bränna i booktype, så region m,m ska ju inte vara några problem va?

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år