Problem med depåstöd

Pilif

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
Suzuki Sv650s -05
Hej!

För att underlätta bytet av mitt framdäck var jag idag på biltema för att köpa deras depåstöd för framhjulet. Nu har jag dock suttit och funderat lite i garaget och förstår inte hur det ska kunna sitta. Jag har hål rakt upp underifrån på gafflarna, är det i dem det är meningen att man ska sätta stödet? Ifs är hålen på tok för små samt blir ju en mycket konstig vinkel.

Är jag en idiot eller är det så lätt som om att stödet ej passar på en Sv650s- 00? Någon som vet?

Mvh
Filip

Bifogat

• Archive_Product_images_82_Large_82-331_l.jpg
    Archive_Product_images_82_Large_82-331_l.jpg
    11.9 KB · Visningar: 81
Om du vinklar "piggarna" på stödet så att de är i linje med gaffelben när stödet är på plats, då kommer du att se det i ett nytt ljus. :tummenupp

Om du vinklar "piggarna" på stödet så att de är i linje med gaffelben när stödet är på plats, då kommer du att se det i ett nytt ljus. :tummenupp

Haha, jo självklar gjorde jag det. Men tycker det blir väldigt konstigt då man ska lyfta upp den. "piggarna" slinter ur hålen under lyftet dvs. För det ska väl gå att lyfta upp den så som man gör med bakstöd?

Kan det vara så att mina hål är för små för stödet? Eller ska det vara samma på alla?

Mvh
Filip

Last edited:
Vad är det där för stöd? :va Har bara sett de med en stor "klyka" där fram som man låter gaffelbenen vila på.

Sätt upp den på depåstöd bak först annars kan hojen lätt välta

Sålde depåstöd en gång itiden och SV650 har universal fram så det borde passa

Last edited:
Haha, jo självklar gjorde jag det. Men tycker det blir väldigt konstigt då man ska lyfta upp den. "piggarna" slinter ur hålen under lyftet dvs. För det ska väl gå att lyfta upp den så som man gör med bakstöd?

Kan det vara så att mina hål är för små för stödet? Eller ska det vara samma på alla?

Mvh
Filip

Jag har ett likadant. Men jag fick med 3st olika varianter på "piggar"....

Funkar riktigt bra tycker jag.

Bifogat

• depåstöd.JPG
    depåstöd.JPG
    141.5 KB · Visningar: 41
Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...