Problem med dc++

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Jag kan inte öppna någon av mina hublistor. "för många referenser till kernel objekt" är det vanligaste svaret. Jag har ingen aning om vad det kan vara...

Ibland så kan jag dock komma in om jag sitter och nöter en stund. Vad ska jag göra?? Vill helst inte byta system heller eftersom jag trivs rätt bra med dc i övrigt.

Skippa Emule, DC++ etc och kör enbart BitTorrent så blir det 100 ggr svårare för Farbror Stats-övervakaren att sätta dit dig.

Skippa Emule, DC++ etc och kör enbart BitTorrent så blir det 100 ggr svårare för Farbror Stats-övervakaren att sätta dit dig.

Plus att det händer nåt när man försöker tanka det.
Jag gav DC en seriös och opartisk chans en gång i tiden. Jag blev överväldigad över dess dumhet.

Azureus + torrentsajt :yoparty
(Kan dock vara svårt att hitta mindre kända artister, men det är bättre än att hitta skiten och ha det på "hold" för all framtid för att peer:en antingen inte låter en tanka eller har en på kö)

På DC handlar allt om att hamna i en BRA Hub, DVS en reghub med bra regler. Sen gäller det att köra rätt klient, dvs fulDC. Liksom när det gäller BT ska man köra uTorrent.

Ok. Jag byter till något annat system.

Kan någon vara vänlig att förklara vad jag ska använda, hur jag ska göra osv. Nu är inte problemet att ni bara ska förklara, utan ni ska förklara för en fullkomlig idiot också.

Jag väntar med spänning! :tummenupp

Börja med att ladda ner uTorrent, sen kan man ta tex en skitsida som www.pm.angande.sidor.com där finns mycket trams men det går oftast väldigt långsamt tack vare att man inte behöver/får någon ratio, alltså folk laddar hem och slänger. Sen beror det på vad du är ute efter att ladda ner.
När du laddat ner utorrent tex. Sen trycker du på ladda ner sen öppnar du med uTorrent, sen börjar det ladda ner sammtidigt det delar ut vad du har, Det delar inte ut hela datorn utan bara *.torrent filer.

Ska kolla om man får länka till sidor som går ut på att fildela så fall kan jag lägga upp ett antal.

Last edited:
På DC handlar allt om att hamna i en BRA Hub, DVS en reghub med bra regler. Sen gäller det att köra rätt klient, dvs fulDC. Liksom när det gäller BT ska man köra uTorrent.
Xakt, och bra hubbar finns det bara tycker JAG om man har BBB fiber, annasr så stinker det bigtime.

Tyvärr stinker torrent oxå om man vill ha tag i lite äldre filmer och små snuttar.

Sen är det lika lätt för farbro blå att se vem som tankar eller inte från en torrent. Så du inte ingår någon falsk säkerhet

Xakt, och bra hubbar finns det bara tycker JAG om man har BBB fiber, annasr så stinker det bigtime.

Tyvärr stinker torrent oxå om man vill ha tag i lite äldre filmer och små snuttar.

Sen är det lika lätt för farbro blå att se vem som tankar eller inte från en torrent. Så du inte ingår någon falsk säkerhet

Däremot får polisen VÄLDIGT svårt med bevisföringen att/om du har tankat hem hela slurven och inte bara bitar. Är man riktigt anal kan man döda sin seed när torrenten är klar. Husrannsakan lär det ivfsh inte bli, iaf inte i Sverige på ett tag - om du nu inte pysslar med något i den riktigt grå zonen där det kan bli tal om husrannsakan, vilket det inte blir pga av "vanlig" fildelning.

Ok. Nu har jag laddat ner ett program som heter "bittorrent". Jag fattar inte ett skit...:huvet

Vi börjar med två basic-frågor:

1. Hur laddar jag ner?
2. Vad delas ut från MIN dator egentligen.

Ok. Nu har jag laddat ner ett program som heter "bittorrent". Jag fattar inte ett skit...:huvet

Vi börjar med två basic-frågor:

1. Hur laddar jag ner?
2. Vad delas ut från MIN dator egentligen.
1. Först måste du hitta en tracker tex thepiratebay. Sen väljer du nåt lämpligt som nån/några seedar(delar ut).

2. Samtidigt som du börjar ladda ner något börjar det också delas ut till andra och när torrenten är helt nertankad börjar ditt program automatiskt att seeda. Låt programmet seeda minst 1x varje torrent, annars funkar inte konceptet med torrenter.

Lite svårt att förklara, men börja använda så kommer du snart in i det hela.

EDIT: Dom har förövrigt ändrat nåt med hublistorna i dc++ på sistone, därför funkar dom inte som förut. Kommer inte ihåg exakt vad det var, men googla så kommer du hitta lösningen.

Last edited by a moderator:
1. Först måste du hitta en tracker tex thepiratebay. Sen väljer du nåt lämpligt som nån/några seedar(delar ut).

2. Samtidigt som du börjar ladda ner något börjar det också delas ut till andra och när torrenten är helt nertankad börjar ditt program automatiskt att seeda. Låt programmet seeda minst 1x varje torrent, annars funkar inte konceptet med torrenter.

Lite svårt att förklara, men börja använda så kommer du snart in i det hela.

EDIT: Dom har förövrigt ändrat nåt med hublistorna i dc++ på sistone, därför funkar dom inte som förut. Kommer inte ihåg exakt vad det var, men googla så kommer du hitta lösningen.

Fått lite kläm på det nu tror jag. Seeda, är det samma som när jag delar ut och någon tankar ner det?

Har sökt förut ang hublistorna, men inte funnit något..

Last edited by a moderator:
Fått lite kläm på det nu tror jag. Seeda, är det samma som när jag delar ut och någon tankar ner det?

Har sökt förut ang hublistorna, men inte funnit något..

Japp seeda är samma sak som att du delar med dig.

Det är som sagt inget måste att seeda men hela torrentidén bygger ju på att nån måste dela med sig också.

Jag kan inte öppna någon av mina hublistor. "för många referenser till kernel objekt" är det vanligaste svaret. Jag har ingen aning om vad det kan vara...

"When running Swedish Windows XP you may get the error message "För många referenser till några kernel-objekt". This error text is incorrect. The correct text should be "A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond." This error indicates that the client has no connection to the servers IP address, or that the server is not listening on the port that the client is connecting to. This is a problem in the error text retrieval API in the Swedish version of Windows XP."

"When running Swedish Windows XP you may get the error message "För många referenser till några kernel-objekt". This error text is incorrect. The correct text should be "A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond." This error indicates that the client has no connection to the servers IP address, or that the server is not listening on the port that the client is connecting to. This is a problem in the error text retrieval API in the Swedish version of Windows XP."

Betyder detta att alla hublistor helt plötsligt fått kalla fötter och packat ihop på någon vecka??

Nä, men det är nåt problem med dina inställningar. Kör du delat internet genom en router så kan det vara felaktigt IP, eller att du har fel port i dc-inställningarna öppen. Men jag vet inte riktigt..

Nä, men det är nåt problem med dina inställningar. Kör du delat internet genom en router så kan det vara felaktigt IP, eller att du har fel port i dc-inställningarna öppen. Men jag vet inte riktigt..

Ingen router.. Jag har ju inte gjort några inställningar heller, utan det bara försvann. Hub-listorna alltså.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg