Problem med D-link råjter

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Köpte en sån här idag -> http://www.webhallen.com/prod.php?id=71351
Men nu när jag har installerat den och skruvat upp skiten på väggen så känns det inte korrekt när man sitter och surfar med laptopen eller PS3:an :(
Jag har inte kört nån TPtest då det är på tok för slött för att man ens behöver fundera över om det är nåt problem.

Nån som vet vad man ska börja kolla? Hade tidigare en äcklig Belkin 54mbps som brann upp imorse och då tyckte en kompis att jag skulle köpa denna istället då den var väldigt bra. Det kanske den är, när man får den att fungera korrekt :D

Jag kör samma router, och även jag bytte från en gammal belkin. Kan inte klaga på den nya, visst har jag haft lite trassel med den, men inget som har varit relaterat till hastigheten. Har du testat att kolla efter senaste Firmware? Jag fick uppdatera min från 1.10 till 1.11

Mina problem låg för övrigt i andra änden, köpte en DWA-140 (tror jag den heter) USB-sticka som tappade anslutningen när man tankade i över 250 k längre stunder. Behövde ny firmware även där, så nu har det fungerat finfint i flera månader.

kör också samma och är helt nöjd. Den är definitivt ingen flaskhals i nätverket i alla fall. Har inte haft några som hels problem, så jag är väl inte till nån hjälp antar jag.
Vilken firmware kör du förresten? Det brukar alltid löna sig att uppdatera om det finns nån färskare på nätet. Såg förresten att min var jättegammal, dags att uppdatera här tror jag.

Ingen aning om vad jag kör för firmware, jag gick bara in i den och ställde in det som krävdes och körde igång skiten.
Jag antar att det inte är den som är flaskhalsen, men något har jag nog missat nånstans. Man tycker ju att grundinställningarna borde vara hyffsat bra.
Nåja, jag ska ta och kolla igen och se om den behöver uppdateras, tack för tipsen!

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025