Problem med däckbredd 525 EXC

dread

Wenna
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
Honda CBR600RR -05 (stunt)
Ni som kör KTM 525 EXC som motard, vad har ni för bredd på bakdäcket !

Jag har den breda bakfälgen och 165 brett bakdäck, men nu när jag står och tittar så kommer ju däcket att ta i både slutburken och luftfilterboxen om jag ger mig ut och hoppar med den... hur har ni löst detta?

hä bar o åk...
det går att flytta ut ljuddämparen lite men annars så funkar det.
titta på några andra 525 så ser du att det är däcksmärken på både luftburk och ljuddämparen men jag vet ingen som byggt om nått.

rejser skrev:
hä bar o åk...
det går att flytta ut ljuddämparen lite men annars så funkar det.
titta på några andra 525 så ser du att det är däcksmärken på både luftburk och ljuddämparen men jag vet ingen som byggt om nått.

Men det ser ju ut som om man verkligen kommer platta till slutburken om man skulle sätta dämpningen i botten !

Kör ni på 165 brett bakdäck?

dread skrev:
Men det ser ju ut som om man verkligen kommer platta till slutburken om man skulle sätta dämpningen i botten !

Byt till 160 eller 150 däck så är det löst..

dread skrev:

Jag kör med 160 och 165 bak på min 5" fälg. Har ett acra com dämpare med en distans. Visst målar jag stt märke på dämparen vid hopp men inga bucklor.

Däremot är det nedersta bandet som håller upp ljudämparen (inte org) utsatt.... har liksom filat av halva bandet.... Men va fan åk bara!

liljekvist skrev:
Jag kör med 160 och 165 bak på min 5" fälg. Har ett acra com dämpare med en distans. Visst målar jag stt märke på dämparen vid hopp men inga bucklor.

Däremot är det nedersta bandet som håller upp ljudämparen (inte org) utsatt.... har liksom filat av halva bandet.... Men va fan åk bara!

Satt och funderade på om jag har fel distanser i navet. Motardkittet kommer från min SX -04 och är nu monterat på min EXC -05 !

liljekvist skrev:
kolla om däcket sitter rakt i svingen.

Allting ser rakt ut och kedjan går i en rak linje fram till framdrevet. Men hjulet ligger ca 1cm närmare högra sidan på svingen. Är bara max 2mm glapp på höger sida !!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT