Problem med Canon EOS 450D

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Problemet med min Canon är att om batteriet är nyladdat så kan jag ta ett fåtal bilder, sen slocknar kameran och vill inte vara med längre. Jag har provat att köpa ett nytt batteri, men det har inte hjälpt. Det konstiga är ju att den fungerar en liten stund när batteriet är nyladdat, men varför slutar den att fungera?:( Kan jag göra något åt det själv eller måste jag lämna in den?

Hmm trixigt.

Gissar på fel på laddaren.

På en macbook (vilket väl knappt är relaterat men iaf) sitter det nån styrelektronik för laddningen som kan spöka. Påstår att batteriet har en annan laddning än vad det faktiskt har.

Kanske finns det någon firmwareuppdatering till din kamera? Testa det och som sagt prova att ladda med en annan laddare.

Hmm trixigt.

Gissar på fel på laddaren.

På en macbook (vilket väl knappt är relaterat men iaf) sitter det nån styrelektronik för laddningen som kan spöka. Påstår att batteriet har en annan laddning än vad det faktiskt har.

Kanske finns det någon firmwareuppdatering till din kamera? Testa det och som sagt prova att ladda med en annan laddare.

Laddaren är nog snarlik, så jag har beställt en ny för att se om det hjälper.:)

Ska kolla om det finns någon firmware, tack!:)

Att köra en firmwareuppgradering är kanske inte så bra om batteriet riskerar att dö när som helst.

Nej, fast jag försvarar mig med att göra det med nätsladd var underförstått.

Tack för att du poängterade det
/thumbs up

På Canons hemsida så verkade det inte finnas några relevanta uppdateringar till min kamera...

Men tack ändå!:)

Back