Problem med bränning av DVD

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sodertalje
Hoj
Honda
Min dator är skum. Har bränt ett otal DVD-skivor förut men nu när jag ska bränna så står det att skivan(den tomma) är på totalt ca 4,1 Gb fast den egentligen är på 4,7. Någon som har en förklaring på detta?

Det funkar förövrigt att kopiera en annan DVD-film till den tomma.

:argpådato
 

m.pelkonen

Pensionerad
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Dieseldriven
Jag har inte svaret, men ist för att starta en ny tråd kanske ngn, eller du kan förklara hur man kopierar en film till en tom dvd skiva, skivorna är ju på 4,7 gig medans filmerna ofta är på 7-8 gig.. Hur gör man :gnissla

Har testat X antal program men det funkar ändå inte :argpådato

mvh Mathias
 

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
K8 blå/vit
m.pelkonen skrev:
Jag har inte svaret, men ist för att starta en ny tråd kanske ngn, eller du kan förklara hur man kopierar en film till en tom dvd skiva, skivorna är ju på 4,7 gig medans filmerna ofta är på 7-8 gig.. Hur gör man :gnissla

Har testat X antal program men det funkar ändå inte :argpådato

mvh Mathias


Finns väl inte många filmer som är över 3 gig eller? :confused:
 

m.pelkonen

Pensionerad
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Dieseldriven
goodfella skrev:
Dom brukar ligga på drygt 4Gb

Men om man tex hyr en film å vill bränna den, för tillfället använder ja dvd decrypter, å när man kör in den hyrda filmen i datorn så står de i programmet att den är på runt 7 gig..å skivan är bara på 4.7 gig så de går ju inte å bränna :huvet

Det borde ju gå att ordna, det finns en inställning man kan göra så att den splittar filmen till 4.7 gig men inte fan gör den det när man trycker att den ska göra det :confused:
 

m.pelkonen

Pensionerad
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Dieseldriven
Thermal skrev:
Då använder man dvd-shrink. Då kan man också plocka bort grejer man inte vill ha, tex extramatriel osv.


Verkar finnas tusentals versioner av shrink skiten, då både jag, min kusin å bror har olika verisoner... å ingen av dom kan man göra det med iaf :rolleyes:
 

Licious

Själv e bäste dräng
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Suzuki DR650 -97
m.pelkonen skrev:
Jag har inte svaret, men ist för att starta en ny tråd kanske ngn, eller du kan förklara hur man kopierar en film till en tom dvd skiva, skivorna är ju på 4,7 gig medans filmerna ofta är på 7-8 gig.. Hur gör man :gnissla

Har testat X antal program men det funkar ändå inte :argpådato

mvh Mathias


Double layer skivor är ju på 8,5 gig. :tummenupp
 

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sodertalje
Hoj
Honda
goodfella skrev:
Min dator är skum. Har bränt ett otal DVD-skivor förut men nu när jag ska bränna så står det att skivan(den tomma) är på totalt ca 4,1 Gb fast den egentligen är på 4,7. Någon som har en förklaring på detta?

Det funkar förövrigt att kopiera en annan DVD-film till den tomma.

:argpådato


Ingen?
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
goodfella skrev:
Min dator är skum. Har bränt ett otal DVD-skivor förut men nu när jag ska bränna så står det att skivan(den tomma) är på totalt ca 4,1 Gb fast den egentligen är på 4,7. Någon som har en förklaring på detta?

Det funkar förövrigt att kopiera en annan DVD-film till den tomma.

:argpådato


Testa installera om ditt brännarprogram, själv använder jag Veritas Record now DX. Funkar mycket bättre än Nero och den skiten. Du kan ju även testa att uppdatera drivrutinerna till din brännare på tillverkarens hemsida.
Funkar det fortfarande inte så släng datorn åt helvete och köp filmer av mig istället :D
 

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sodertalje
Hoj
Honda
Men det är ändå svårt att göra den mindre än 4028Mb som det står att mina skivor nu är på.
Fan jag blir tokig, för varenda skiva jag matar i står det att: disk space 4028Mb
Dom ska ju vara på iaf 4,4Gb.

GAHHHHHH! :mad: :huvet
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
goodfella skrev:
Men det är ändå svårt att göra den mindre än 4028Mb som det står att mina skivor nu är på.
Fan jag blir tokig, för varenda skiva jag matar i står det att: disk space 4028Mb
Dom ska ju vara på iaf 4,4Gb.

GAHHHHHH! :mad: :huvet

Har du ominstallerat brännarprogrammet och uppdaterat drivrutinerna till brännaren?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
De enda program som jag tycker är vettiga för att rippa skyddade filmer är Anydvd för kopieringsskyddet och Elaborate bytes "CloneDVD" för att krympa programmet och sedan bränna det.
Stomp records för att bränna IMG och ISO, har aldrig haft problem med dessa program som jag däremot har haft med ShrinkDVD etc.
 

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sodertalje
Hoj
Honda
Men det skumma är att jag aldrig har haft problem med Nero. Har bränt säkert 300 DVD med det. Men nu när jag ska bränna så har skivan ALLTID något mindre utrymme än vad filmen ligger på.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
goodfella skrev:
Men det skumma är att jag aldrig har haft problem med Nero. Har bränt säkert 300 DVD med det. Men nu när jag ska bränna så har skivan ALLTID något mindre utrymme än vad filmen ligger på.

Avinstallera dvd-brännaren och ominstallera med nya drivrutiner. Fungerar inte det så avinstallerar du nero och installerar om det. Eller ännu bättre, installera stomp istället. Hos mig går det fortare med stomp än med nero. (från det att du börjar klicka tills dvd'n är klar...)
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top